We gaan nog eens wat sportief doen.

Ik heb alweer eens een sportief voornemen. Ja, alweer. Ik kan en ga ook niet meer opsommen hoeveel keer ik vol motivatie en goesting begonnen ben met lopen, Zumba, zwemmen, buikspieroefeningen,…En hoeveel keer ik ermee gestopt ben.

Maar het blijft een constante dat ik me ambetant begin te voelen als ik een lange tijd weinig of niet meer beweeg. Ook het feit dat ik, zwanger zijnde, moeilijk kan weerstaan aan snoep, koeken, chips en vettig eten en ik mijn gewichtstoename toch iet of wat onder controle wil houden, speelt een rol. Dus gaan we toch maar weer eens proberen. We zien wel hoelang ik het volhoud. Ik doe alleszins geen voorspellingen meer.
En het wordt zwemmen!
Ik ga met een eveneens zwangere nicht* maandagavond al  zwangerschapszwemmen. En dat wil ik combineren met baantjes zwemmen, één keer in de week. Liefst ’s middags want ik ken mezelf ondertussen al wel zo goed dat ik ’s avonds enkel nog als een patattenzak in de zetel kan liggen, totaal energie- en futloos. En bovendien is er ’s avonds veel teveel volk in het zwembad en daar word ik nerveus van. Ik wil baantjes kunnen zwemmen zonder constant te moeten manoeuvreren of stoppen of schrik hebben van een stamp in mijn buik te krijgen.

En aangezien ik vandaag thuis ben zonder kindjes, is het de ideale dag om aan mijn zwemproject te beginnen. Als de meneer die onze garagepoort komt opmeten zich aan zijn woord houdt tenminste en tussen 12u en 13u komt en niét later. Anders ben ik te laat aan de schoolpoort…

Bij deze is mijn voornemen geblogd. No way back. Een extra stok achter de deur.

*We zijn met drie kleinkinderen die samen zwanger zijn trouwens, how cool is that!? Eentje voor september en eentje voor november, drie dagen voor mij uitgerekend.

Update:
– Garagepoortman was om 14u buiten, dus op de valreep nog tijd genoeg om te gaan zwemmen.
– 40 baantjes in 30 minuten. In het zwembad zelf leek het niets te zijn, maar toen ik mezelf uit het zwembad hees, amai mijne frak! Loodzware benen en armen en schouders. En moe! Ik was stikkapot. En dat gevoel bleef de hele dag. Zelden zo blij geweest toen de patatjes in bed lagen en ik in de zetel. Maar het deed ook wel enorm deugd.
– Het zwemmen zelf vind ik ook ontspannend. Als ik de bende kinders links en rechts van mij probeerde te negeren tenminste. Ahja, veel volk was er niet, alleen had ik geen rekening gehouden met de groepen schoolzwemmers. Maar er werden eerst twee en nadien één baan apart gehouden voor de privé-zwemmers en we waren maximum met 4.  Goed te doen dus. Behalve als de andere 3 fervente crawl-zwemmers zijn die hun baantjes timen, hun sportdrankje bij de hand hebben (ttz. op de rand van ’t zwembad) en liefst niet opgehouden worden door een tragere, zwangere schoolslagzwemster. Uitwendig trok ik het me niet aan, maar inwendig liet ik me toch weer een beetje opjagen. Stom.
– Waar gaat het trouwens naartoe met de deugdelijkheid van de mensheid!? Ik liet mijn shampooflesje van Fructis aan de douches staan zodat ik na het zwemmen niet weer helemaal in mijn kotje achter shampoo moest lopen. Maar na mijn zwemsessie van ocharme een half uur was mijn flesje weg! Meegenomen, veronderstel ik. Ge-sto-len. Echt, ik snap dat niet. Dat doede toch ni? Of ben ik echt zo naïef? Nuja, ’t flesje was bijna leeg, dus veel gaat de shampoodief er niet aan hebben…
– Na het wassen (er zat nog kindershampoo in de zwemtas, hoera hoera) en aankleden, deed ik moeite om mijn haar gauw te drogen. Vergeefse moeite, want dankzij een stortbui van jewelste en geen paraplu of regenjas bij de hand, was ik weer zeiknat toen ik aan de auto kwam.
– Volgende week maandag opnieuw!

Explore posts in the same categories: Mezelf

5 reacties op “We gaan nog eens wat sportief doen.”

  1. Tess Says:

    Ik mis dat om te gaan zwemmen! Vorig jaar ging ik drie keer in de week, deugd dat dat deed. Het gaat je goed doen! :-)

  2. Karen Says:

    Dat heb je goed gedaan Tamara!

  3. Karen Says:

    Oeps ik was wat te rap precies :-)
    Zwemmen op zich vind ik nog wel leuk, maar dat omkleden en afdrogen enal. Afschuwelijk!

  4. jemamuse2 Says:

    Dapper, zeeeeer dapper!
    Wil dat nu zeggen dat we niet meer kunnen afspreken op maandagmiddag? :-)

    • Tamara Says:

      Jawel hoor! De weken dat ik dinsdag thuis ben, ga ik maandag niet zwemmen.
      Misschien eens afspreken in juli, dan kan ik mijn twee patatjes eens meebrengen. En is het al één dag minder mijn hoofd breken over wat te koken ;)


Geef een reactie

