Over Kamiel en poll.

Weet je wat tof is? Naar je afspraak gaan met de vroedvrouw, ervan uitgaande dat je enkel eens het hartje van je buikbewoner zal kunnen horen maar geen beeldmateriaal. En je daar ook bij neergelegd hebben. En dan op het moment zelf te horen krijgen dat de vroedvrouw WEL een echo doet! Man, wat was ik content!

Vorige vrijdag – 17 weken zwanger zijnde – hebben we dus Kamiel nog eens mogen zien. En hij (ik ga voor ’t gemak gewoon altijd ‘hij’ zeggen, mensen) zag er goed uit: twee hersenhelften (fjew), mooie ruggengraat, beweeglijke armen en benen. Zalig mooi kloppend hartje.
En ah ja, de vroedvrouw ging ook eens geslachtsbepaling proberen doen… Eerst balen omdat we tot 22 weken zwangerschap zouden moeten wachten op een gokje of ’t een manneke of een vrouwke wordt, dan u daarbij neerleggen en dan… plots misschien wel weten of ’t een derde dochter of eerste zoon wordt! En dan… het toch niet weten want ’t was niet te zien verdorie! De – overigens ook heel mooi zichtbaar kloppende – navelstreng én een van de beentjes blokkeerden the view. Duwen en porren en aanmanen om zijn kont te bougeren hielpen niet. Dus toch wachten tot 19 juli.

Daarmee dacht ik zo, om mijn nieuwsgierigheid in de tussentijd te bedwingen,  ik zet eens een poll op mijn blog. Ben wel benieuwd naar wat jullie denken over het geslacht van mijn buikparasietje.
Dus, ga ervoor! Laat mij eens weten of uw niet te versmaden intuïtie zegt of er een derde dochter of een eerste zoon in mijn buik aan het wriemelen is:

Hoe is’t eigenlijk voor de rest met mijn zwangerschap? Awel, heel goed eigenlijk, dank u. De misselijkheid is vanaf een week of 13 helemaal verdwenen, thank god. De vermoeidheid blijft wel sluimeren, vooral in de namiddag. ’s Avonds herleef ik waardoor ik – nog steeds – vaak te laat ga slapen. Dus ’t is mijn eigen schuld dat ik moe ben. Eigenlijk feitelijk.
De buik groeit en groeit. Ik dacht dat bij een derde de buik nog sneller en nog meer groeit, maar dat lijkt precies nogal mee te vallen. Hoewel, als ik vergelijk met buikfoto’s van Marie en zeker met die van Nora, is het verschil soms wel shocking en vraag ik me bang af hoe immens mijn buik er gaat uitzien tegen dat ik pakweg 38 weken zwanger ben. Buikfotootjes volgen in de loop van deze week, dan kunnen jullie zelf oordelen of het meevalt of niet.
Ahja, en die rugpijn proberen we ook fanatiek te negeren. Gewoon eens stofzuigen en ik heb voor de rest van de dag serieus last van mijn rug. Nora of Marie een keer teveel pakken of dragen en ik heb het ook zitten. En ’t zal er niet op verbeteren natuurlijk. En dan durf ik nog niet te denken aan de bekkeninstabiliteit waar ik, zwanger zijnde van Marie, toch ook wel serieus last van had. Maar we blijven positief: de pijn kan nu nog maar maximum 4,5 maanden duren. Peanuts!

En oh, ik was de bewegingskes nog bijna vergeten vermelden. Rond 17 weken werden ze echt duidelijk: de kriebelingen, de broebelkes, de stampjes. Nog heel erg sporadisch voorlopig, vooral na het middageten en enkel als ik ergens rustig neerzit. Aangezien de placenta aan de buikzijde ligt, worden de bewegingen gedempt en zijn ze minder voelbaar en duidelijk. Alleen bij Marie lag de placenta niet aan de buikzijde en dat verschil is echt wel groot. Maar het blijft ongelofelijk hard genieten, ook de derde keer, die voelbare stampjes, op een onverwacht moment. Dat eerste echt ‘contact’.

Explore posts in the same categories: Kamiel, Poll

8 reacties op “Over Kamiel en poll.”

  1. Lieve Says:

    Meestal heb ik een voorgevoel, maar bij jou niet echt ;-) Hmm, ik ga toch voor een Kamieletje!

  2. Miestaflet Says:

    Hmm, ik wil eerst die buikfoto’s zien en ga dan mijn gokje wagen. Heb je eigenlijk zelf een voorgevoel?

    En trouwens, ge maakt er ons dilemma ook niet makkelijker op :-)

  3. Fem Says:

    Ik ga voor een jongetje ^^

  4. Sara Says:

    Ik heb op een meisje gegokt! Lijkt me wel leuk zo 3 meisjes!

  5. Patsy Says:

    Ik vind polls de max! :-)

  6. Karen Says:

    Ik denk een meisje, maar ik gok meestal verkeerd, dus… :-)


  7. […] wreed lang moet ik natuurlijk ook niet meer wachten of ‘t is niet meer de moeite vaneigens. Volgens jullie wordt het een jongen trouwens. Met een nipte voorsprong: 53% stemden Kamiel versus 47% […]


Geef een reactie

