Vakantie!

Nora uiteraard. Maar ik ook! En wel tot 17 augustus. En dan is het eigenlijk nog altijd een beetje vakantie want in die laatste twee weken van augustus moet ik maar 4 dagen werken. Pure luxe natuurlijk! Nuja, door het tijdelijk haltijds werken was het al een maand of 10 een beetje vakantie voor mij, eigenlijk. Maar toch, geen ochtendrush meer, geen “oei, ze moeten op tijd in hun bed”, geen vaste tijdstippen meer voor vanalles en nog wat, maar alles gewoon op het gemakje: ’t doet ook wel eens deugd!

We gaan er dus volop van genieten. Hoewel ik een heel klein beetje schrik heb ook. Want zo twee kleine pateekes constant entertainen, tussendoor beetje van huishouden doen en ervoor zorgen dat ze elkaars haren niet uittrekken, niet altijd simpel! Zeker niet 20 weken zwanger zijnde, ook al voel ik daar meestal niets van. Behalve als ik Nora of Marie eens moet pakken of dragen (heel moeilijk om dat consequent niet meer te doen…) of als ik een andere fysieke inspanning moet doen, dan ben ik wel veel sneller moe en moet ik even bekomen. En dan heb ik het ook nog niet over het drama van elke dag: bedenken wat ik in godsnaam ga koken of klaarmaken. Echte horror voor mij. Ik kook niet graag, ik kan het niet zo goed en ik heb heel weinig inspiratie en variatie. Voor mijn part mag het met dit weer alle dagen slaatjes zijn, maar mijn patatjes hebben het niet voor sla. Nuja, welk kind wel eigenlijk? Morgen ga ik dus macaroni maken. Ja, ondanks de hittegolf. Ze eten dat supergraag. En dan nog duusd keer liever macaroni dan spinaziestoemp wat ze ook heel graag eten.
Vandaag was het Dr. Oetker pizza trouwens, aangezien ik enkel voor Nora en mezelf moest ‘koken’. Want Marie gaat nog steeds 2 dagen per week naar de crèche, ook al ben ik thuis. Omdat we sowieso moeten doorbetalen, omdat ze het er fantastisch vindt en omdat het voor mij ook een relatief rustdagje betekent.
En vanaf 12 juli heeft de papa ook 3 weken verlof, jippie! En gaan we er een midweekje tussenuit. Man, wat kijk ik daar al lang naar uit. Gewoon eventjes weg, andere omgeving, geen huishouden om aan te denken, alleen maar lekker relaxen en genieten.

Nora moest afscheid nemen van haar juf Kristin en hierbij mocht een kleine attentie en dankjewel echt niet ontbreken. 34 (!) 1ste kleutertjes elke dag amuseren en in toom houden (met de hulp af en toe van een kinderverzorgster): je moet het maar doen! En elke dag met een grote glimlach en evenveel enthousiasme. Chapeau!
Dit jaar gingen we voor een witte koffietas die Nora (met vrij stricte instructies van mezelf) mocht versieren met porseleinstiften. De juf was content en wij ook. Met dank aan Karen en Katrien voor de praktische tips!

Ze heeft een bloem getekend trouwens, moest het niet duidelijk zijn. En haar naam geschreven.

De avond ervoor zei ze nog spontaan dat ze de kadootjes gemaakt had “omdat ik juf Kristin graag zie en ik graag in haar klasje zat“. Maar toen ze het kadootje effectief mocht afgeven, kwam er niets meer uit haar verlegen mondje. Ze heeft het wel zélf afgegeven met een dikke kus erbij.

In september naar de 2de kleuterklas al, maat. En Marie 8 november naar de peuterklas. Chance dat er nog een hulpeloze baby bijkomt dan of ik zou me nogal oud voelen ;)

Explore posts in the same categories: Gezin, Nora, School, Tleven

14 reacties op “Vakantie!”

  1. miestaflet Says:

    Leuk! Deze ga ik onthouden.

    Ons oudste spook had ook een cadeautje mee voor de juf, als enigste kindje ocharme. Dat is hier blijkbaar niet zo’n traditie.
    Ok, volgend jaar mag ze gewoon naar dezelfde juf (tot en met derde kleuterklas), maar toch, zo’n attentie op ’t einde van ’t jaar, dat verdient toch elke juf!

  2. Saar Says:

    Enjoy zou ik zo zeggen!

  3. MissMoezie Says:

    Ik ben thuis tot volgend jaar september voor de kinderen (Wout: 3 jaar geworden in mei, Lize: bijna 21 maanden, Bent: gisteren 3 weken).
    Spannend hoe we de grote vakantie gaan beleven …

    Sinds ik thuis ben probeer ik (als het lukt) elke dag vers eten op tafel te krijgen en hoop ik dat we samen kunnen eten.

    Gisteren een lekker slaatje gemaakt dat de kinderen ook lekker vonden, of een deel ervan toch. Ik had het gezien in een kookprogramma op tv. Omdat ik meestal weinig inspiratie heb en toch graag lekker wil eten, kijk ik nu veel kookprogramma’s om ideetjes op te doen.
    Dit was het slaatje trouwens:
    – rucola
    – mango
    – aardbeien
    – appel
    Mango en appel had ik in dunne staafjes gesneden.
    En dan een dressing erbij: 1 eidooier, frambozenazijn (of van andere rode vruchten), evt ciderazijn, maisolie, peper, zout.
    En om er dan een gerecht van te maken had ik kippenborstfilet in reepjes gesneden en wat gekruid (hier eten de kinderen graag kruiden): paprika, cayennepeper, curry, peper, zout, kipkruiden (dat mocht onze zoon doen, leuk dat hij dat vond), en wat olijfolie en dan gewoon bakken.
    Heel simpel, kleurrijk en lekker :)

    En dan nog even de favoriet hier in huis: supersimpel en altijd een groot succes: patatjes in de oven: schil de aardappelen, in kubusjes snijden (1 bij 1 bij 1 cm), in een ovenschotel, wat teentjes look erbij (we love look) en wat olijfolie, ongeveer 45 min in de oven, af en toe eens door scheppen tussendoor en klaar is kees: echt een aanrader!

    En nu ga ik aan het eten beginnen voor vanavond (gevogeltesatés en varkenshaasje in stukken snijden en samen met gele paprika en sojascheuten wokken met wat ketjap manis, oestersaus en sojasaus erbij met rijst).

    Smakelijk en geniet van jullie vakantie!

    • Tamara Says:

      Merci voor de kooktips!
      En amai, jouw 3 kindjes komen ook snel achter elkaar. Lijkt me superdruk! Maar wel gezellig druk. Succes met de vakantie ;)


  4. Vakantie, inderdaad (voor ons echter nog niet, maar dat komt nog …). Geniet ervan !
    En amai, Nora kan haar naam al schrijven, straffe madam daar.

  5. Lieve Says:

    Seg ‘k zal kik wel simpele receptjes posten :p
    Geniet er van met volle teugen!

    • Tamara Says:

      Ja, ’t is waar. Ik kan me op jouw blog ook wat laten inspireren. Maar het slaatje met gegrilde kip viel al wel goed in de smaak! Bij ons en Marie toch. Nora, ons ‘vies eterke’ vond er niet veel aan…

  6. Katrien Says:

    Hah, toch gelukt dan! Wat leuk. ;)

    Veel plezier met uw klein pateekes dit verlof (en ook wel succes). Hier hebben ze al ’t bloed vanonder mijn nagels gehaald!
    Dat koken zie ik tegenwoordig ook als noodzakelijk kwaad hoor, je bent niet alleen. :)

  7. moetie1 Says:

    wat het koken betreft,hier van ’t zelfde,ook al is zoon 21j jong.
    lust geen vlees,enz enz…
    en eindelijk je blog toegevoegd op google reader.

    ps:je bent mooi zwanger en ik heb gestemd!


  8. Wil je zeggen dat ik dan zeker oud ben, met geen enkel kind meer in de kleuterschool en geen baby op komst :-)?

  9. Karen Says:

    De tas is leuk geworden! De juf zal er wel blij mee geweest zijn denk ik :-)

  10. Sara Says:

    Fijn, zo lang vakantie! Ben een beetje jaloers… Geniet er van!


Geef een reactie

