22.5 weken

Gisteren hadden we eindelijk nog eens een date in Gent met Kamiel. We waren uiteraard benieuwd of ons parasietje nog steeds goed groeit en of alles nog goed ontwikkelt. Maar we waren toch VOORAL benieuwd of onze derde nazaat eindelijk eens ging tonen met wat voor geslachtsdelen hij/zij gezegend is.

En we werden alweer gerustgesteld. Kamiel groeit goed (530 grammetjes), mooie symmetrische hersenhelften, een intacte bovenlip, goeie niertjes, maagje en een prachtig flikkerend hartje. En extreem beweeglijk! De gyne schrok er zelf van. Tijdens de echo was het heel moeilijk om een stabiel beeld te krijgen van om het even wat en ik voelde het zelf ook heel erg goed dat meneer/mevrouw feestje aan het houden was in mijn buik. Nummertje 3 beweegt eigenlijk bijna de ganse dag door, ongelofelijk. Enkel in de voormiddag is het wat rustiger. De namiddag is zijn/haar piekperiode en ’s avonds kan hij/zij er ook wat van! Jurgen kan de stampjes al goed zelf voelen ondertussen en we zien mijn buik ook wiebelen als Kamiel wiebelt of schopt. En dat, beste mensen, dat blijft echt zalig en wonderlijk om te zien, te voelen en te beleven. Zelfs de derde keer. Ik denk dat ik dat nog het meeste ga missen, die enthousiaste tekens van ongeboren leven.

Met mezelf gaat het ook redelijk goed. Wel af en toe last van bandenpijn en snel buiten adem, maar gelukkig nog geen echte tekenen van bekkeninstabiliteit waar ik bij Marie wel last van had. Oh, en een lage bloeddruk blijkbaar, slechts 90/70. Vandaar dat ik me af en toe zo licht en ijl voel in mijn hoofd en zo snel futloos. Ik had zelf de link nog niet gelegd eigenlijk. En dat warme weer doet de bloeddruk ook wel wat dalen natuurlijk. Maar beter een te lage dan een te hoge bloeddruk, ook zwanger zijnde. En ik moet ijzerpillen innemen, bah.

Ah ja, en we weten ook of het een jongen of een meisje wordt!  En Nora en Marie weten het ook, want ze waren erbij. En wij zijn ontzettend blij! Blij met wat het wordt (uiteraard), blij dat we het eindelijk weten en blij omdat het nu weer een beetje echter wordt. Ein-de-lijk kan ik beginnen shoppen en lijstje samenstellen en kaartje en doopsuiker zoeken. Met andere woorden, ik heb nog NIETS, echt nog NIKS nieuws gekocht voor dat nieuwe baby’tje. Zelfs niet met die solden. Ik weet wel dat er veel unisex kleertjes bestaan, maar toch, ik wou pas iets kopen als ik zeker was over het geslacht. En ga nu niet gaan denken dat het een jongen is omdat ik vollenbak ga beginnen shoppen, want een derde meisje verdient ook (veel) nieuwe spulletjes, ook al heb ik al massa’s meisjesbabykleertjes.

Een van mijn eerste aankopen zal van hier komen trouwens. Ik ben gek op die jumpsuits. Met dank aan annava trouwens voor de tip indertijd. We still miss you, annava, we do!

Nora en Marie weten dus ook wat het wordt en we hebben hen niet gezegd dat ze moeten zwijgen, dus als familie of vrienden er bij hen naar vragen, weten zij het ook. Bij Nora en Marie waren we nochtans heel erg overtuigd om het geslacht geheim te houden. Maar nu zijn we het gelijk een beetje beu om geheimzinnig te doen, om op onze woorden te letten en constant met vragen en voorspellingen bestookt te worden. Anderzijds wordt een deel van het mysterie zo een beetje te gemakkelijk doorprikt. Hoewel het toch wel spannend blijft, ook al is het geslacht bekend. De naam blijft – uiteraard – wel een verrassing. Want jaja, we hebben al zo goed als zeker een naam!

Hier zal ik het hoogstwaarschijnlijk ook wel bekend maken, want typen in hij/zij, zijn/haar is toch wel een beetje lastig en omslachtig. Maar nu nog niet. Eerst krijgen familie en vrienden de kans om het van ons of van onze dochters zelf te horen.

En als je echt niet kan wachten: come and ask Nora! :)

Explore posts in the same categories: Kamiel

15 reacties op “22.5 weken”


  1. Olala, spannend, we gaan het dus één deze weken wel horen, leeeeeuuk !!!
    Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat jullie spruitje gezond en wel is, houden zo !!

  2. Karen Says:

    Tess, wanneer spreken we af? ;-)
    Nee, ik ben blij voor jullie dat alles naar wens verloopt! En je hebt nog efkes tijd he voor de solden gedaan zijn :-)

  3. zusjesenzo Says:

    Ah verdorie zeg… als jullie nu toch niet zo veraf woonden, dan kwam ik Nora en Marie zoeken om het te ontfrutselen :-).
    En 23 weken bijna… het kort echt wel af hè!

  4. kientjes Says:

    Euhm, doen we morgen een speeltuintje ofzo ;o)??? Groot gelijk hebben jullie dat je het nog niet onmiddellijk op het net gooit. Geniet eerst nog maar even van jullie geheimpje. Ik ben nochtans vrij nieuwsgierig van aard, maar gelukkig ook heel geduldig ;o)


  5. waar wonen jullie precies ;-) ? Pff, ik denk dat ik hier elke dag ga komen kijken …

  6. EvaLou Says:

    Zo hou je de spanning er nogal in seg!!

  7. Lieselot Says:

    En toevallig moet ik morgen komen babysitten :D kzal is een babbeltje slaan met Nora :D

  8. Moorkes Says:

    kom hier gister toevallig nog eens voorbij en ontdek dat jullie een 3tje krijgen, wat leuk!! Geweldig nieuws. Geniet nog van je zwangerschap en ik kom zeker nog eens langs om jullie avonturen te volgen.

  9. Tess Says:

    Mocht je je zo eens vervelen en niet weten wat te doen op een namiddag voor de eerste augustus: ik heb niks te doen, kan altijd eens met uw pateekes komen spelen dat jij wat kan rusten.

    Bijbedoelingen? Nee hoor! Alleen maar blogliefde.

    ;-)

  10. Sara Says:

    Allez, joh! Zo spannend! Ik denk stiekem toch dat het een jongetje word! Die jumpsuits zijn idd fantastisch! Pia heeft ook een hele lading!

  11. mieke Says:

    Had ik het al gezegd dat ik hier nog een lekkere pot chocolademousse heb staan voor je dochters? ;-)
    Geniet nog maar van ’t geheimpje, nog even :-)

  12. miestaflet Says:

    Oooh, ik ben zo cerieus! ;)

  13. fozke Says:

    en, weten de familie en vrienden het al ondertussen? Kwestie om blogland nu niet te lang in onzekerheid te houden :-)


  14. […] En ijzerpillen. Maar dat had ik al eens gezegd, geloof ik. En ik hou niet van die ijzerpillen, echt niet. Ze maken mijn darmen lui om het eens proper te […]


  15. […] Ik heb blijkbaar ooit ergens een keer geïnsinueerd en misschien zelfs beloofd dat ik het geslacht van buikbewoner nummer 3 niet tot op […]


Geef een reactie

