25 weken

Of toch bijna.

En dit is de buik:

(Edit: de aandachtige lezer heeft ongetwijfeld gemerkt dat er hier nu een andere buikfoto staat te pronken dan gisteren. Tja, what can i say :) Ik vond die foto van gisteren eigenlijk niet mooi (kunstlicht, flits,…), dus vanmorgen gauw in de spiegel met gewoon daglicht zelf een foto genomen en deze vind ik toch iets beter :))

Tussen 20 en 22 weken was er een heuse groeispurt, de laatste weken blijft het buikvolume echter redelijk status quo. En dat is maar goed ook. Er zal nog buik genoeg bijkomen, denk ik zo.

Ik vind het precies nog meevallen eigenlijk. Hij zit ook nog niet echt in de weg en ik kan nog vrijwel alles ongestoord doen. Behalve op mijn buik liggen, dat wordt door mijn buikbewoner niet echt geapprecieerd. En terecht. Wel lastig voor een fervente buikslaper als ik, maar leve het worstkussen (lees: borstvoedingskussen).
Waar ik voor de eerste keer sinds mijn drie zwangerschappen wel last van heb, is lage bloeddruk. Gisteren vooral voelde ik mij duizelig, slap, lichthoofdig en futloos wat achteraf gezien niet zo verwonderlijk was met een bloeddruk van 90/60. Niets verontrustends, perfect normaal zwanger zijnde maar soms wel heel ambetant om te blijven functioneren, zeker met twee kleine energievretende, maar gelukkig over het algemeen wel flinke pagadders in de buurt. Veel water drinken en veel zout eten zou helpen. Voor mij een pakske chips zout, alstublieft!

De meisjes lijken het ook meer en meer te beseffen. Nora vooral. Op tijd en stond geeft ze naamsuggesties waarbij we elke keer duidelijk zeggen dat mama en papa de naam wel zullen kiezen en dat we pas een naam gaan kunnen bedenken als ’t baby’tje geboren is (moeha!). De vraag: “Wanneer wordt dat baby’tje nu eindelijk geboren?” is ook al vaak de revue gepasseerd. “Nog 3 maanden” is uiteraard een te abstract antwoord voor een bijna 4-jarige. Ik heb het al eens aangeduid op onze jaarkalender maar ’t blijft moeilijk te vatten natuurlijk. Marie is ook steeds enthousiaster aan het worden, vooral omdat ik samen met hen een knuffel gekocht heb die ze samen mogen afgeven aan Kamiel als hij/zij geboren is. Een kadootje voor de kleine broer/zus van de twee grote zussen. Bijna elke keer als de baby ter sprake komt, springt en roept ons jongste supertrots: “Ik knuffel konijn gefeuh aan beebietje ast geboren is!“. Superschattig wel.

Hoewel ik toch vermoed dat diezelfde jongste het toch wel een beetje moeilijk zal krijgen eens de baby er is. Vooral eens ze beseft dat die baby er altijd is en niet voor efkes om mee te spelen. Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat ze nogal jaloers aangelegd is, ons hevig klein spook. Nora is vooral superlief en bezorgd en zorgend tegenover andere baby’s. Een echt klein moedertje. Ook nog af te wachten natuurlijk of dat bezorgde en enthousiasme zal blijven duren. Maar dat zijn zorgen voor later. Eerst nog ons hoofd breken over het juiste geboortekaartje en over de doopsuiker. Toch weer een moeilijk bevalling (hahaha!), vind ik. Aangezien ik september en oktober opnieuw – eventjes – voltijds werk, wou ik alles of toch zoveel mogelijk in orde hebben tegen eind augustus, maar vooral voor het geboortekaartje zal dat al zeker niet lukken. Voor de doopsuiker hebben we wel al min of meer een idee. En de geboortelijst is ook al internetgewijs samengesteld. Dat blijft toch iets geweldigs: vanalles mogen kiezen zonder het te moeten betalen. Zalig! En de eerste jumpsuits zijn ook al – zo goed als – besteld. Ik kan al bijna niet wachten om ons derde patatje in die geweldige pakskes te zien schattig wezen. Nog een week of 15.

Explore posts in the same categories: Buik, Kamiel

10 reacties op “25 weken”

  1. maaike Says:

    25 weken lijkt al ver
    maar 15 weken lijkt ook nog ver
    :)
    leuk dat het zo goed gaat…
    enne een pakske friet met zou op tijd en stond is dus echt gezond voor een zwangere vrouw, nu lees ik het :)

  2. Karen Says:

    Toch al een mooi buikje he, en dan te bedenken dat die nog 15 weken moet doorgroeien :-)
    Schattig ook dat de meisjes er zo mee bezig zijn he!

  3. miestaflet Says:

    Toch spannend hé. Schoon buikske al!


  4. Mooie buik ! 15 weken zullen zo voorbij zijn … En die lage bloeddruk, daar ben ik mee geboren. Knap vervelend soms.

  5. Katrien Says:

    Met kinderen in huis, vliegt een zwangerschap! Die 15 weken zijn in een vingerknip voorbij. ;) Geniet er nog maar wat van.

  6. fozke Says:

    Ons Pauline heeft veel aanpassingsverschijnselen gehad toen onze Lukas kwam. Zij was (net geen) 3 jaar de kleinste geweest, kreeg altijd veel aandacht (de jongste krijgt nu eenmaal altijd net iets meer aandacht). En toen kwam onze Lukas. En was Pauline plots een grote zus, en ging alle aandacht naar kleine broer. Ze was nu niet meer diegene die het kleinste was, en nog het meest geholpen moest worden, maar ook niet diegene die het oudste was, en wel al het meeste kon. Plots als middelste gebombardeerd worden, het is iets…Maar uiteindelijk lukt dat allemaal wel.

    Geniet nog maar wat van je bolle buikje! Mooi buikje!

  7. Carmen Says:

    Wauw wat een mooi buikje!!!

    Daar kijk ik toch naar uit …

  8. Ester Says:

    Mooi buikje! Gelukkig is de warmte een beetje getemperd, dat viel vast ook niet echt mee. Geniet er nog maar even van!

  9. Tess Says:

    Echt al een mooi buikje Tamara, gelukkig gaat het al beter met je dan in het begin.

    Het begint al een beetje spannend te worden hè, zelfs ik vind het al spannend. :-)


  10. […] meevallen om 6 maand (zes maanden al, mensen, nog maar 3 maandjes!) te zijn. Hoewel, vergeleken met een 3-tal weken geleden is er toch sprake van zekere progressie. En aan de bandenpijn te voelen de laatste dagen zal hij […]


Geef een reactie

