“Wat hebben we vandaag geleerd?”

Er is momenteel één tv-programma waar we onze dochters gek van enthousiasme mee krijgen. Als ze de begintune horen doen ze een heus vreugdedansje. En neen, het is geen K3, geen Angelina Ballerina, geen Musti, geen Kwiskwat, geen Zandkasteel, geen Dobus, geen…

Hoewel ze die programma’s momenteel ook wel behoorlijk fantastisch vinden.

Maar hét programma waardoor ze gisteren rechtsprongen en vliegensvlug en flink begonnen op te ruimen omdat het programma bijna ging beginnen (en ze eerst moesten opruimen dus) was…

*tromgeroffel*

“S.O.S. Piet” !

Een volledig half uur zaten ze gisterenavond in trance en in opperste concentratie mee te kijken. Ongelofelijk eigenlijk. Hoewel, eigenlijk is het ook heel begrijpelijk. Want geef toe, hij kan misschien wel heel goed koken en al, maar hoe kinderachtig doet dienen nu niet op tv? En tegenover zijn keukenslachtoffers? Niet raar dat kindjes zijn gekke bekkentrekkerij en kinderlijk gedoe mooi vinden, zeker?

Ze zijn daar dus verzot op. Echt niet te doen. Jammer dat vtm dat enkel in het weekend uitzendt (zaterdagmiddag en zondagavond) want in de week zitten ze er ook ongelofelijk achter te zagen:  “Mamaaaaa, wanneer is ’t nog eens van die zotte meneer? “ vraagt Nora elke dag minstens 2 keer, gevolgd door een springende, dansende hyper-Marie:  “Jaaa, zotte meneer, zotte meneer!”

Ook grappig hoe Nora nadien constant “Plus 1, plus 2, plus 3″ zit te roepen, inclusief respectievelijk 1,2 en 3 vingertjes tonend…

Misschien moet ik ook eens een briefje sturen naar S.O.S. Piet: mijn kinders doodcontent van die zotte meneer in ’t echt te zien en laat ons eerlijk zijn, mijn kookkunsten kunnen er enkel wel bij varen… aangezien ik er vanmiddag in geslaagd ben om zelfs fish-sticks te laten aanbranden.

Not. (Allez, dat van die fish-sticks is wel waar eigenlijk.)

Explore posts in the same categories: ;-), Marie, Nora

15 reacties op ““Wat hebben we vandaag geleerd?””

  1. Lieve Says:

    Ja, maar fishsticks perfect bakken, dat is zo simpel nog niet.
    En kunnen de dochters nu Madeleintjes maken? ;-)

  2. Tess Says:

    Zou je die graag op bezoek krijgen bij je thuis en zo op tv komen? Ik eigenlijk niet…

    Maar zo gek dat ze daar graag naar kijken! Ik kan die zijn hoofd niet langer dan drie seconden zien, en dat is dan al veel. :-)

  3. elke Says:

    maar ‘wat hebben we vandaag geleerd?’ zal een one-liner blijven. Net als Ossobolle O. En laat maar komen, Grietje.

    Het collectief geheugen hangt samen met VTM. Dit lijkt me niet echt iets om trots op te zijn… :-D

  4. Evy Says:

    ha, diene van ons vliegt ook de zetel in als hij de eerste tonen van de begingeneriek hoort. Wreed mysterie!!
    Wel grappig toen hij me gisterenmorgen kwam vragen: wat hebben we vandaag geleerd? ook compleet met vingerke en al…


  5. Mor allé, hoe grappig ! Ik ga dat ook eens opzetten in ’t weekend, kwestie dat ze mss op den duur kooktips voor ons eruit kan filteren :-))

  6. Karen Says:

    Nog efkes en Nora en Marie kunnen beter koken dan hun mama dankzij Sos Piet :-) Wel grappig eigenlijk dat ze daar zo zot van zijn.

  7. jessie Says:

    Haha! Kei grappig, toch?!!

  8. maaike Says:

    o my god
    daar laat ik isla dus nooit naar kijken
    merci voor de tip

    en tamara als het een troost kan zijn. vlees enzo laten aanbakken is 1 van mijn spcialiteiten

    ons miranda zei altijd: maaike zoals jij vlees laat aanbranden….
    hmmm misschien toch in mijn leven al te veel kinderprogramma’s gezien ;-)

  9. veerle Says:

    Allé, dan deugt de Piet toch nog voor iets.

  10. Lieselot Says:

    Hahahaha :D Ze hebben gelijk dat het een zotte meneer is :p ik vind da ook zo een verschrikkelijk irritante mens :p
    Toen wij klein waren (ik zeg da nu eig nog altijd :p ) zeiden we op Schone Schijn (met Hyacinth) het zot madammeke, en we keken daar ook supergraag naar :p nu nog eigenlijk :p

  11. mieke Says:

    Zolang ze zelf nog geen SOS-Pietmanieren krijgen is het goed :-) Oh, en fish-sticks aanbranden: niet moeilijk hoor, hier al duizend keer gedaan ;-)

  12. evy Says:

    De fish-sticks gaan bij ons in de oven…

  13. prutsen Says:

    Zelf erger ik mij er aan, maar Grote Pruts hier vindt SOS Piet ook geweldig. Ik vroeg mij al af hoe dat dat komt en of er misschien een kok verborgen zit in onze Grote Pruts. Maar ik denk dat je gelijk hebt: da’s idd zo kinderachtig dat het kinderen wel moet aanspreken.


Geef een reactie

