Rarara

Regelmatig klinkt dit uit Marie’s mond:

“Eigen spil, dikbil!”
Vooral tegen Nora, als ze weer eens aan het bekvechten zijn.

Een eigen variatie van een bepaald ‘versje, maar welk versje? Iemand? :)

Explore posts in the same categories: Kinderklap, Marie

11 reacties op “Rarara”

  1. Marleen Says:

    Ik ben gek op dit soort raad-de-kindertaal-spelletjes! Eigen schuld, dikke bult!

  2. Marleen Says:

    Ze kan dat eigenlijk evengoed tegen jou zeggen, nu! ;-p

  3. Buffie Says:

    Eigen schuld dikke bult?

  4. Katrien Says:

    Eigen schuld, dikke bult! Omdat “al wat ge zegt zijt ge zelf” er absoluut niet op lijkt. :p

  5. Saartje Says:

    Ik dacht ook meteen aan eigen schuld dikke bult.

  6. miestaflet Says:

    Idd, eigen schuld dikke bult, daar dacht ik ook onmiddellijk aan.

    ’t Is soms wat hé, hun ‘eigen’ taaltje. Hier hou ik mijn hart al vast als de jongste ook in’t Spaans wordt ongedompeld…

  7. maaike Says:

    ook ik kan geen andere zin verzinnen

  8. annouk Says:

    Hier zeggen ze ook iets van:
    “eigen … , kikker in uw bil”
    en dan nog, maar daar lijkt het ook niet op:
    “doet geen pijn, stink-konijn”

  9. Tess Says:

    Tssss, vroeger zeiden we tenminste kikkerdril. De jeugd van tegenwoordig toch!
    ;)

  10. Tamara Says:

    @allen: Inderdaad: eigen schuld, dikke bult. ’t Was niet zo moeilijk he? :)


Geef een reactie

