Halen we de 4 of niet?

Gisteren hadden we nog eens een date met Kamiel Kamilla. Een van de allerlaatste echo’s. Voor altijd en altijd. Eén van de zovele dingen die ik zo hard ga missen na deze laatste zwangerschap. Want ja, ondanks de megarugpijn, de bekkenpijn die elke dag wat erger wordt, de vermoeidheid, de olifantenvoeten en tal van andere onschuldige kwaaltjes, geniet ik toch ook wel van dat zwangerig zijn.

Wat ik vooral onthou van deze controle, behalve natuurlijk dat alles picobello was. En dat ze al schonekes gedraaid is met head down, oef! En dat alles ook nog potdicht zit, thank god. Niet dat we daarvan verschieten, ’t is nogal de gewoonte dat alles blijft potdicht zitten, zelfs na 4 uur weeën. Maar soit. Wat ik dus nog vooral onthou:

– Onze derde dochter weegt alreeds 1800 gram. Gemiddeld gewicht rond 30 weken is 1600 gram.

– Gyne: “En dat gewicht zal zeker nog verdubbelen. Zéker.”

– Gyne:  “’t Zal weer geen lichtgewichtje zijn, integendeel.”

– Gyne:  “Maar da zijde wel al gewoon eh?”

Uhuh…

Nora: 3895 gram (41w)
Marie: 4000 gram (40w)
“Kamilla”: ?

Ik vrees dat de 4kg deze keer overschreden zal worden. En goh, kweetni, ik kijk daar gelijk toch ni zo hard naar uit. Maar we blokkeren die gedachte nog voor een 10-tal weken en herhalen de volgende woorden mantra-gewijs: lang leve epidurale, lang leve epidurale, lang leve epidurale,…

Explore posts in the same categories: Kamiel

14 reacties op “Halen we de 4 of niet?”

  1. Annelies Says:

    Ik had ook zoveel schrik voor die 4 kg (het werden er zelfs 4.400) maar uiteindelijk viel dat wel goed mee. ’t Zal wel lukken – je bent ondertussen al ervaringsdeskundige ;)

  2. moeferkoe Says:

    Bij een derde floept da eruit :D

  3. Cindy Says:

    Bij mij riepen ze ook telkens dat het zo’n grote baby was… Uiteindelijk was het heeeeeeel veel vruchtwater en een heel klein meisje van amper 5 pond!
    Heel veel succes met de laatste loodjes.
    Groetjes Cindy

  4. Mama kroezel Says:

    Ha, zalig die echo’s! Ik heb nog maar één kroezelken maar dat herinner ik me ook nog levendig: dat uitkijken, dat staren naar dat beeld! En het intrigeert me wel dat jij na drie keer zwanger zijn, het blijkbaar nog steeds wonderlijk vindt. Dat kan gewoon niet anders eh! Courage nog!


  5. 4 kg! Wauw, dat zijn direct stevige baby’s bij de geboorte.Volgens mij slapen die sneller door ;-).


  6. Van alle commentaren hierboven kan ik alleen maar beamen dat baby’s van +4kg inderdaad heel stevige dingskes zijn, en dat maatje 56 niet lang meegaat …. Succes met de laatste loodjes !

  7. Miestaflet Says:

    De oudste was hier een klein fijn dingske van 3kg en een beetje. Bij de jongste waren we gewaarschuwd dat het een steviger babietje zou zijn en die bleek 4,450kg! (Blij dat ik dat op voorhand nooit geweten heb).

    Ik wil niet weten waar we gaan eindigen als er hier nog eentje zou bijkomen :)

    Maar als het jou kan opbeuren, de bevalling bij de jongste was makkelijker dan die van de oudste!

  8. An Says:

    Ik zal voor je duimen dat ze onder de 4 blijft :)! Geniet nog maar zalig veel van de laatste weken!

  9. Patsy Says:

    Allé gij… Ga je niet eens proberen zónder epidurale? Bij een derde “is de weg toch al vrijgemaakt” ;-)
    Geniet nog van je laatste weken! Blij dat alles zo goed loopt.

  10. Sandy Says:

    Naar het schijnt ging den onzen een dikke 3,5 kg wegen. Bij de geboorte woog hij er 2,8 kg. Blijkbaar had ook ik heel veel vruchtwater, dus nog niet meteen panikeren, voor hetzelfde geld is het deze keer een dunneke… :-)

  11. Mammie Sarah Says:

    Bij ons ging het zo:
    Wout: 3,340 kg (38w+4) en 49,5 cm,
    Lize: 3,510 kg (40w) en 51 cm ,
    Bent: 4,405 kg (40w+1) en 53 cm.
    Dat het een grote baby was, had de gynaecoloog voorspeld, maar dat hij zoveel ging wegen had niemand gedacht. Misschien maar best dat ik het op voorhand niet wist ook ;)
    Het leuke is dat hij nu natuurlijk (nog steeds) een flink baasje is, hij is 3 maanden en draagt nu al maatje 68.
    Enkel de eerste bevalling heb in een epidurale verdoving gevraagd, omdat ik toen al zo uitgeput was voor de bevalling dat ik schrik had dat ik niet genoeg energie meer zou hebben. Wie verwacht nu ook dat een eerste 10 dagen te vroeg komt?
    Bij Lize en Bent ben ik natuurlijk bevallen.
    Ik blijf ook steeds minder lang in het ziekenhuis: Wout: 4 nachten, Lize: 3 nachten, Bent: 2 nachten.
    En zo is elke bevalling anders en is het telkens toch weer een wonder!

  12. maaike Says:

    tamara die laatste babymeid komt zonder epidurale
    zo snel zal ze daar willen zijn ;-)
    aja als jongste wil ze misschien haar mannetje staan van de eerste minuut!

  13. tricky Says:

    dacht efkes dat ik door mijn lange afwezigheid (te moe, te weinig energie) gemist had dat je 3de al geboren was, en dat je alweer een nummer 4 in je buik droeg, hihi! maar het gaat om de kilo’s…
    leuk!

  14. veerle Says:

    Ondanks dat gewicht, toch een goede bevalling gewenst!


Geef een reactie

