4!

4 jaar wordt ons oudste trezebees. Niet vandaag eigenlijk, maar morgen. Maar morgen en overmorgen vertoeven we in Dardennen en haar verjaardag wordt op school vandaag gevierd. Dus heeft ze het geluk van twee dagen feest te mogen vieren. Vandaag een beetje thuis en vooral op school en morgen in Dardennen met heel veel tantes, nonkels, neefjes en nichtjes.

En gelukkig dat ze was vanmorgen! Al maan-den kijkt ze uit naar haar verjaardag. En al we-ken kijkt ze uit naar het feestje in de klas op de rode dag: kindje van de dag zijn (toevallig twee keer deze week), de verjaardagsstoel, de juf die een kroon maakt, de traktatiezakjes voor de klasgenootjes… én toevallig staat er deze middag toch wel spinazie op het menu op school, haar lievelingsgerecht!  Ze was extatisch enthousiast over álles. Zo zalig om te zien.
De 4de verjaardag is volgens mij toch de eerste die ze echt helemaal ten volle beseft en waar ze zo hard van geniet.

Ze moest gelukkig niet wachten tot op school om in de belangstelling te staan. Deze morgen kwamen Marie en ik al zingend haar kamer binnen: Happy birthday to you, in de wei staat een koe en de koe zegt ‘I love you’, happy birthday to you. Stralen gelijk een gloeilamp deed ze.
Haar gezicht toen ze haar met ballonnen versierde eetstoel zag was ook goud waard. En de ‘prinsessentoeter’ was ook een schot in de roos.
En haar kroon natuurlijk. Ze kon niet trotser zijn, ons Nora-pora…

En zo vertrok ze apetrots naar school:

In de witte zak zitten 26 Jip en Janneke-traktatiezakjes gevuld met een mini DikkieDik boekje en 2 doosjes Jip en Janneke-snoepjes. Het DikkieDik idee heb ik gepikt van Goya en besteld bij Kokkie.

Haar kroon moest ze wel terug aan de mama geven bij het droppen op de speelplaats. Kzou een beetje flippen moest de kroon kapot of verloren zijn namelijk…

Ahja, want ze moet volgend jaar ook nog meegaan liefst.
Handig jong, zo een recyclage-kroon! Nog geen half uurtje werk heb ik gisterenavond gehad om haar kroon te updaten! En zij vindt ze even geweldig, ook al is het (bijna) dezelfde als vorig jaar.

4 jaar, maat.

Gelukkige verjaardag, Nora’tje schatje-patatje. Geniet van jouw dag, wij blijven genieten van jou!

Explore posts in the same categories: 4 jaar, Nora, School

16 reacties op “4!”

  1. annava Says:

    Tamara, zou je mij kunnen vertellen waar je dat kleedje hebt gekocht? Want ik vind dat heel erg tof eigenlijk, echt iets voor Mira want zoiets draagt die graag.

    Maar natuurlijk en vooral: gelukkige verjaardag voor Nora!!!

  2. miestaflet Says:

    Hieperdepiep voor Nora! Zalig, die verjaardagsvreugde op haar totje.

    En brei er uiteraard nog een uitgebreid feestweekend aan!

  3. Fem Says:

    Een hele happy birthday voor Nora! :) Ze ziet er echt enorm gelukkig uit op al die foto’s, dus ik veronderstel dat dat “happy” wel in orde komt.

  4. jessie Says:

    Hipperdepip, maak er een bangelijk weekend van!! Wat een mooie, schattige, trotse meid zeg!

  5. maaike Says:

    een gelukkige verjaardag nora!!
    isla kijkt er ook naar uit, amai niet!!

    die recylagekroon, je gaat je dat nog beklagen: isla wil geen andere meer terwijl ik eens iets anders wil maken of ze ruilen ;-)

  6. prutsen Says:

    Vier jaar is idd de eerste echte bewuste verjaardag die ze meemaken, denk ik. Leuk hé? Een hele dikke proficiat aan jullie grote Nora (die je ziet stralen op de foto).

  7. An Says:

    O zo schattig dat ze is. Je ziet haar gewoon genieten!

  8. fozke Says:

    super! nog een late gelukkige verjaardag!

  9. ilse Says:

    Wow, wat een mooie kroon!

  10. goyake Says:

    En ik zie dat nu pas. Zo tof hoe erg ze van die verjaardag kunnen genieten he. Een dag aandacht en geluk.

  11. Himiko Says:

    Dag Tamara!
    Gelukkige verjaardag voor Nora!

    Wat een geweldig idee, die mini-boekjes. Ik zat nog verlegen om een leuke kleinigheid om in de klas uit te delen voor de komende verjaardag van mijn dochter. Die boekjes zouden een regelrechte hit zijn… dus steel ik bij deze schaamteloos je vondst. :)
    Nu vroeg ik me af of je nog boekjes over hebt en ze eventueel wil weg doen. Zestien boekjes in een pak, achttien kindjes in de klas dat maakt dat ik nog op zoek ben naar twee exemplaren…

    Hoe dan ook, vier er maar op los!

  12. Flavie_ Says:

    Schitterend zo’n trotse jarige meid :-) Nu je het zegt, ik geloof ook dat 4 de eerste bewuste verjaardag is. Viktor wordt in december 3 en ik denk niet dat hij daar veel van gaat beseffen. Ook nog een late proficiat voor Nora!


  13. Nog een late verjaardagshieperdepiep hoera voor Nora !


  14. Oh! Ik wist dat Marie op exact dezelfde dag als Sieben geboren is maar dat Nora ook maar met 14 dagen verschil van Merel is geboren wist ik niet… Enfin, die nummer drie over 10 weken dat haal ik niet meer ;-)


Geef een reactie

