Bijna 39

38 weken en 5 dagen zwanger. Helemaal voldragen, zoals ze zeggen. En ook: any day now. Ook al voel ik weinig tekenen van beginnende uitdrijving. Maar bij Nora en Marie had ik dat ook niet, het kan weer heel plots beginnen. Toch ook wel een heel mysterieuze, magische en spannende periode; een dag die gewoon begint maar plots niet meer gewoon is door de start van een bevalling en geboorte. Ik probeer er toch ook wel van te genieten.  Zolang het niet te lang duurt natuurlijk.

En we voelen ons nog steeds redelijk. Alles gaat wel wat trager en moeizamer, maar kom, ik heb deze voormiddag toch nog de slaapkamers en de trap kunnen stofzuigen zonder al teveel last. En gisteren vrij veel gewandeld, aan een slakkentempo weliswaar, maar ik geraak vooruit. Slapen op zich lukt ook nog. Ik slaap heel makkelijk in, alleen word ik elke keer wakker als ik me wil draaien. En draaien in bed wordt elke nacht een beetje pijnlijker en lastiger. Door dat frequent wakker worden, word ik blijkbaar ook steeds gewekt tijdens een droom. Het zijn altijd heel bizarre, beetje enge dromen, maar ik kan me nooit precies herinneren waarover ze gingen. Ik herinner me enkel het onaangename gevoel erbij. En heel soms heb ik het ook moeilijk om terug in te slapen als ik weer eens wakker geworden ben om te draaien. ’s Morgens voel ik me dan ook zelden echt uitgeslapen. Gelukkig kan ik overdag wel wat rusten. En eens meer dan 2 dagen op rij echt vroeg gaan slapen, zou misschien ook wel helpen.

En ik blijf met een wreed beweeglijk minimeisje in mijn buik zitten. Minder plaats of niet, she doesn’t care. Ik daarentegen… Mijn blaas en spieren krijgen het hard te verduren. Vorige week had ik zelfs een paar uur een felle, stekende spierpijn in mijn buikspieren. Enkel aan de rechterkant. Bijna ondraaglijke pijn. Soms twijfelde ik zelfs of het geen weeën waren, de pijn ging min of meer op en af, maar de lokatie en de soort pijn was niet echt typisch voor weeën. En plots was de pijn weg. Waarschijnlijk had ze zich zo gedraaid dat ze enorm hard op mijn buikspieren duwde en die spieren dat niet zo tof vonden.

Dit is mijn buik nu:

 

Persoonlijk zie ik heel weinig verschil met  3 weken geleden. Zelfs mijn tenue is hetzelfde ;). Wat vinden jullie?
Al bij al toch geen heel grote buik om bijna 39 weken zwanger te zijn. Zeker met een reuzenbaby erin. Het blijft een onwerkelijk en raar idee dat er in dat dik buikje een echte volgroeide stevige baby zit.

Explore posts in the same categories: Buik, Kamiel

13 reacties op “Bijna 39”

  1. maaike Says:

    ’t is dezelfde foto zekers ;-)

  2. Sara Says:

    Allez, het komt echt wel heel dichtbij nu! Spannend! Ik vind je buikje trouwens supermooi!

  3. Marleen Says:

    Geen al te grote buik? Ik vind dat je er toch behoorlijk hoogzwanger uitziet hoor! Maar wel op een heel mooie manier. Veel verschil met drie weken geleden is het inderdaad niet, een klein tsjoepke aan de voorkant, precies. Geniet van de laatste loodjes!

  4. annouk Says:

    Mooi zwanger en succes met de bevalling straks of morgen of …

  5. Annelies Says:

    Het wordt spannend… geniet van de laatste loodjes en succes bij de bevalling. Ik ben curieus naar de naam van het derde patatje…

  6. carine Says:

    nog even veel rusten en er dan volle gas tegenaan. echt spannend ist wel zulle. ‘k voel de spanning tot hier ;-)Nog even genieten van een gezinnetje met 4 en dan … nr 5! Hier heb je alvast een supporter!

  7. An Says:

    Jij bent echt supermooi zwanger. Geniet nog van de laatste dagen!
    Ben ook erg benieuwd naar de naam van het 3e patatje :).

  8. Isabel Says:

    Wel, ik vind de buik eigenlijk ook wel nog meevallen eigenlijk. Je zal zien, nadat nummertje 3 eruit gefloept is, zal er daar niks meer van overblijven ;)

    Oh en jaaaah, mogen we geen gokjes doen ivm de naam???
    (Ik heb Anna, Lena of Louise in mijn gedachten, vraag met niet waarom.)

  9. kientjes Says:

    Den teut lijkt me op deze foto toch al iets lager te zitten. Al een goed teken ;o)

  10. Evalou Says:

    Nog even geduld! Het resultaat is schitterend maar dat weet jij best wel met je twee patatjes. Mooie buik trouwens. Geniet er nog van!

  11. Lieselot Says:

    Ik kijk er al naar uit!


  12. […] de allerallerallerlaatste zwangere buikfoto ooit. *Slik* Zelf heb ik de indruk dat hij sinds de vorige keer een stuk gegroeid is, hoewel het op de foto wat minder duidelijk is precies. Ofwel is hij gezakt en […]


Geef een reactie

