“Beste mama”

Vanmorgen,  toen het tijd was om jassen en schoenen aan te doen en om naar school te gaan, kwam Nora flink en vrolijk de gang ingelopen (zonder treuzelen of protest, een primeur!) en zegt ze enthousiast:

Dag beste mama die alles voor mij doet!”

Ik, bijna krop in de keel en mijn hart dat een slagje oversloeg: “Moh Nora, dat is lief van jou dat je dat zegt! En jij bent mijn allerbeste en liefste Nora!”

Nora kijkt eens verbaasd en verward naar mij, nadenkend. En zegt dan plots:

“Maar mama, het was eigenlijk wel tegen Marie. We waren van mama en papa aan het spelen en zij was de mama.”

Autsj :s

Ik werd wel een kléin beetje getroost toen ze rologend  “Jajaaa, mamaaaa” antwoordde toen ik vroeg: “Maar je echte mama doet toch ook veel voor jou eh, schat?”

Explore posts in the same categories: Kinderklap, Nora

10 reacties op ““Beste mama””

  1. Kim Says:

    Zo kindjes toch hé! Zo grappig! Maar onrechtstreeks heeft ze je wel een pluim gegeven hé…

  2. saartje Says:

    Moehaha *sorry* zo grappig!

  3. Papa Says:

    Lol!

    Ik vermoed dat ik de laatste tijd idd wat melig ben, als ik zo het imitatie-gedrag zie ;p

  4. Tess Says:

    Oh Tamara toch, ze meent dat wel! Je bent een fantastische mama!

  5. jessie Says:

    haha…toch wel héél schattig hé?

  6. jessie Says:

    en als ze al vindt dat haar zus veel voor haar doet, wat moet ze dan wel niet van jou denken…Toch? :-)

  7. tricky Says:

    oeps, wat té enthousiast… maar die echte mama zal vast ook ‘de beste’ zijn hoor!

  8. moeferkoe Says:

    Maar het is toch niet hetzelfde als je er zelf om moet vragen hé ;)

  9. nelevb Says:

    heerlijk!
    bij ons is er steeds verwarring als er ergens ‘mama’ wordt geroepen. als ik dan ‘ja, wat is er’ zeg of roep, krijg ik de laatste tijd te horen ‘nee, mama dat is niet voor u, janne is mijn mama, we zijn aant spelen’ … schatjes zijn het!
    enne, 22/11, meer een meer zeker van mijn zaak, the sugar will be mine!! moehahahahaha!


Geef een reactie

