Brief aan mijn derde dochter.

Liefste buikbewoonster nummertje 3,

Ik heb 2 vrij eenvoudige verzoekjes voor jou. Na meer dan 9 maanden parasietje gespeeld te hebben in mijn buik en je tegoed gedaan te hebben aan míjn voedingsstoffen en míjn energie. Na mijn lijf vervormd te hebben. Na mij meermaals te pijnigen (en nog steeds) met je hyperbeweeglijk gedoe. Na mijn bekkenligamenten, rugspieren en buikspieren om zeep geholpen te hebben. Na die lange 9 maanden vind ik wel dat ik iets mag terugvragen, vind je ook niet, lieve dochter van me?

Welnu.

Verzoekje nummer 1: Nog een 24-tal uurtjes. Máximum 24 uurtjes. Zolang tolereer ik je aanwezigheid nog in mijn warm en blijkbaar supergezellig buiknestje. Nu je mijn ons geduld al zo lang op de proef gesteld hebt, wil ik je wel vragen om morgen overdag toch ook nog niet geboren te worden. Neen. Want morgenvoormiddag mogen we nog eens op controle en mag ik een half uurtje aan de monitor liggen. Nu, daarvoor vraag ik je niet om te wachten, dat is nu niet echt iets om hard naar uit te kijken of zo. Maar het volgende wel: je papa en ik gaan er nog een dagje Gent van maken. Heel waarschijnlijk een van de allerlaatste quality-time momenten met ons tweetjes voor-ehm-heel lang. Na de controle iets gaan eten, de sfeer van Gent nog eens gaan opsnuiven, wat shoppen, wat rondwandelen waggelen. En het zou nu wel heel sadistisch zijn van jou, lieve lieve schat, van ons eerst te laten wachten en de 40 weken te overschrijden en dan nét die ene dag dat je mag blijven zitten, onze plannen te dwarsbomen. Het zou mijns inziens getuigen van een klein beetje aandachttrekkerijk, niet? Dus allez ja, gun ons dat dagje nog, ok? Vanaf 16u (als we je zussen opgehaald hebben van school) heb je vrijspel.

Hoewel…

Verzoekje nummer 2: Ik zou eigenlijk heel graag eens overdag bevallen. Je grootste zus is om 22u20 geboren, je andere grote zus om 20u12. En nadien volgt dan altijd een lange, donkere nacht. Je papa bleef natuurlijk wel zo lang mogelijk bij mij, maar een ganse nacht blijven, dat gaat niet. En zeker nu niet met die 2 andere fantastische dochters van ons die ook wat aandacht nodig hebben. Zeker nu. En ik heb het niet zo voor die nachten op de materniteit. Slapen in een vreemd bed en dan nog helemaal alleen. En alles lijkt somberder en negatiever en lastiger ’s nachts. En ik ben daar nogal gevoelig voor. Zeker als ik alleen ben. Allez ja, natuurlijk ben ik niet helemaal alleen: jij zal er zijn, uiteraard. En de heel vriendelijke en behulpzame vroedvrouwen natuurlijk. Maar toch. Het lijkt me wel eens leuk om te bevallen als het nog licht is zodat ik langer de gezellige drukte van overdag kan meemaken. Het zou ook wat beter zijn voor mijn nachtrust. Want de eerste nacht bijna niet slapen wegens weeën en de volgende nacht ook niet wegens net bevallen, adrenalinerush en een hongerige baby: ’t is ook niet alles.

En ja, ik weet het. De 2 verzoekjes met elkaar combineren is niet evident. Want beginnen met geboren worden op maandag 16u is niet echt een garantie op een geboorte overdag, niet waar? Tenzij je er, zoals uw oudste zus, bijna 24u over doet, maar-ehm-daar stel ik dan ook weer mijn veto voor.

So let’s make a deal: morgen hou je het nog rustig en dinsdagmorgen, zo rond 6 à 7u begin je je een wegje naar buiten te duwen. Heel vlotjes en zonder je mama teveel pijn te doen. Maar ook niet té vlot, zodat ik wel nog een epidurale kan vragen. Want na 2 bevallingen met epidurale ben ik precies toch een beetje bang om te bevallen zonder epidurale. Ja, je mama is een mietje. Soms eh. Soms. En dan geboren worden rond 12u ofzo. Wouldn’t that be nice?

Ow, wacht. Ik heb iets over het hoofd gezien, geloof ik. Dinsdag. Dat is 23 november. 23-11-10. Hmmmz, dat is dan weer geen mooie datum. Dedju toch.

Let’s make a new deal: startende weeën rond maandag 16u en dan toch maar ’s avonds bevallen rond 21u. Geen bevalling overdag dan, maar wel een mooie datum: 22-11-10. U can ’t have it all.

Veel liefs van je mama die er ondertussen extreem hard naar uitkijkt om je in mijn armen te houden,

x

Nvdr. Ik maak me weinig illusies. Ik heb niet het gevoel dat ik morgen zal bevallen. En ook overmorgen niet. Geen voorweeën, nauwelijks harde buiken en nog relatief beweeglijk en mobiel. Ach ja, we zullen er nog maar een beetje van genieten, zeker? *groen lachje*
Alleszins, morgen ga ik wel genieten van ons dagje Gent!

Nvdr. 2. Laat me even duidelijk stellen dat gans dat gedoe rond een ‘mooie datum’ uiteraard een beetje om te lachen is. Wannéér ons derde patatje geboren wordt is van heel erg ondergeschikt belan als puntje bij paaltje komt, uiteraard. Als ze maar gezond is! Cliché, maar oh zo waar. ’t Is maar als je de weken in zwangere toestand ziet voorbijschrijden dat je daar wel eens bij stilstaat en dat je daar uit verveling wel eens onnozel over doet.
En ik ben soepel. 23-11-10 is zeker ook ok. Ik geraak er namelijk niet aan uit wat ik het meest prefereer: overdag bevallen op 23-11-10 of ’s avonds op 22-11-10 bevallen. Dus lief kind van ons, ge moogt zelf kiezen. Is ’t goed?  Maar niét morgen overdag :p

Explore posts in the same categories: Kamiel

22 reacties op “Brief aan mijn derde dochter.”

  1. fie Says:

    geniet maar dubbel en dik van je dag morgen. En we duimen dat Kamilla de boodschap goed heeft begrepen

  2. Ann Says:

    let maar op, na zo’n actief dagje stappen gaan de weeen tegen de avond stillekes opkomen. maar nog niet zo hard dat je niet kan slapen, gewoon net genoeg.
    dinsdagochtend opt gemakske richting kliniek en tegen twaalven nen beeb. hoe klinkt dat ?

  3. missfolies Says:

    Geniet van jullie dagje morgen. Ik vind 23/11/10 trouwens wel iets hebben hoor. Een goeie bevalling gewenst!

  4. maaike Says:

    zo ’s morgens bevallen is ook plezant vind ik
    krijg je nog veel eten die dag :)

    ’t blijft daar wel spannend!!
    manlief gaat ons toch op de hoogte brengen mag ik hopen?

  5. evy Says:

    ik heb ook wel iets met data. Zo is het bij milan allemaal oneven (5/1/07), om heel toevallig bij Cato allemaal even te zijn (22/6/10). En ik heb ook veel respect voor jou dat je het gewoon ziet zitten om morgen gezellig een dagske rond te … al is het dan waggelen… Gij ziet dat echt nog zitten? Alleen daarvoor al nen hele grote chapeau!
    Geniet er van!

  6. ysabje Says:

    ik zeg gewoon: veel succes. ook voor na de bevalling. want dan begint de miserie pas echt :-)

  7. Karen Says:

    Veel plezier morgen! En succes, want nu kan het toch echt niet lang meer duren he ;-)

  8. Julie Says:

    Veel plezier in Gent!

  9. miestaflet Says:

    Ik ben bij de jongste rond 18u ’s avonds bevallen en dat was eigenlijk wel leuk. Nog net genoeg tijd voor papa om grote zus erbij te halen maar net tijd tekort om die eerste grote bezoekgolf te ontvangen en dus gewoon gezellig met ons viertjes :)

    Koppig meisje, me dunkt daar in de buik!

    Geniet van Gent! En niet teveel slenteren hé, zet er maar eens goed de pas in. En drinkt een Shweppes’ke :)

  10. Evalou Says:

    Ik hoop voor jou dat ze niet te lang meer op haar laat wachten!geniet alleszins nog van mooi Gent!!

  11. Lieselot Says:

    Ze houdt er de spanning goed in ;)

  12. Inge Says:

    Poewie, straffe madam, die 3e van jou!
    Ik ben 1x om 21.50 bevallen, en 1x om 12:55. ik verkies toch ook de middag hoor ;o)

  13. elke Says:

    seg! Wat is er mis met 23 november?! Kijk naar mij, een sprankelende persoonlijkheid. Dat wil je toch ook in huis? Maar dan in ’t klein om mee te beginnen ;-)

    Allé: doe dat goed, hé! Ik ben zeer benieuwd!

    • Tamara Says:

      Momenteel vind ik 23/11/10 een gewéldige datum! Zoals ik momenteel elke datum een superdatum vind. Want ik ben het BEU! ;)
      Sinds vandaag is er mentaal een grens overschreden: geen deals, geen mooie data, ze moet er verdorie gewoon uit :) Ik wil haar zien, haar vastpakken en terug een beetje mobieler zijn zonder die pijnen. Fitter en energieker ook, maar ik maak me geen illusies: dat zal nog niet voor direct zijn :)

      Alvast een fijne verjaardag gewenst trouwens! x

      • elke Says:

        Merci :-)
        En ik hoop voor jou dat je er inderdaad rap vanaf bent. Ik ben nooit over tijd gegaan, maar ik vond het zo al erg genoeg ;-)

      • juffrouwbaele Says:

        Jawel, jawel, ge gaat terug een trap kunnen opspurten als dat nodig is. En ook uw wandeltempo komt helemaal terug in orde. Fitter en energieker, jawel! :-)


  14. Oké oké, vandaag zal het dan niet meer worden hé, of ’t zou wreed rap moeten gaan (wat ik je wel toewens, daar niet van !). Dus den 23 ste, met al uw kracht, past nog ne keer alle truukjes uit de boekjes toe, maar niét in een warm bad hé (dan valt het stil), succes !!

  15. Linny Says:

    Hallo,
    Spannende dagen voor jullie, ik lees al eventjes mee maar heb zelf nog niets geschreven (te lui voor naam en mailadres in te geven) maar vond dat ik het nu wel eens moest doen :-)

    Wil jullie een prachtige bevalling toewensen en dat jullie dochtertje gezond en wel geboren mag worden.

    Enorm veel geluk gewenst,

    Groetjes van Linny

  16. Tess Says:

    Allez liefste Kamillatje, nu mag je je kontje opheffen.
    Ik ben keibenieuwd!

  17. Annelies Says:

    amai zeg nog geen nieuws. Alle Kamilla verlos uw mama!

  18. maanmama Says:

    En en en ??

  19. Linny Says:

    nog steeds geen update, ik denk dat dochtertje nummer 3 haar nu wel zal aangemeld hebben :-)


Geef een reactie

