Ze is er…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

… nog steeds niet!

Gefopt! Haha!

Ons derde spook had dus duidelijk geen zin om zich aan onze (eenzijdige, ik geef het toe) deal te houden. Hoewel, ze heeft ons wel ons dagje Gent nog gegund, dat wel. En vandaag zijn we zelfs nog eens met ons tweetjes iets gaan eten, omdat dat er voor een tijdje niet meer zal inzitten. Tenzij ze beslist van nog een week te wachten met geboren te worden. Maar dan geef ik haar op voor adoptie. Er zijn grenzen… ;)

41 weken zwanger dus. Wie had dat ooit gedacht? Ik alleszins niét.

Ik vermoed dat patatje nummer 3 perse het record van haar oudste zus (40w 6d) wou verbreken. Een voorbode van de toekomstige jaloezie en kattigheid tussen de 3 zussen? Maybe. Alleszins, het is je gelukt, lieve schat. Je hebt je zus verslagen. Kom er nu als-tu-blieft maar uit! En hou het kort en zonder teveel pijn. Ge hebt het al genoeg uitgehangen, me dunkt.

En hoe gaat het met mij? Goh, ’t gaat wel, danku. Manlief zijn verlof is vanaf gisteren begonnen en dat scheelt een boel. De drukke ochtend- en avondrushes doen we met twee en dat lukt goed. Minder belastend en vermoeiend voor mij. En overdag, als Nora en Marie naar school zijn, is het wel gezellig zo met ons twee. Vooral ’s avonds en ’s nachts heb ik het bij momenten wat lastig en ben ik behoorlijk ongeduldig.

Maar ik probeer het te relativeren: ze komt er echt ooit wel eens uit. Én: beter te laat dan te vroeg geboren worden. Dat besef ik ook wel heel goed. Maar toch, de nieuwsgierigheid brandt. En de ongemakken nemen soms de bovenhand.

Afgelopen maandag was het nog eens gyne-controle. En aangezien ik de dagen ervoor toch wel druk voelde onderaan en steken en andere last en pijntjes dan anders (maar geen harde buiken), had ik lichtjes de hoop dat er al een beetje schot in de zaak was gekomen. Maar noppes. Nog steeds een ruime centimeter, maar geen verweking of verkorting van de baarmoederhals. Ook half uurtje aan de monitor mogen liggen. Harttonen: perfect normaal. Contracties: flatline. Niks noppes nada harde buik of iets dat erop lijkt.

She’d better be worth it! Maar dat zal ze zeker en vast wel zijn, daar twijfel ik niet aan :)

En dit is mijn buik op 41 weken zwangerschap. Echt de állerlaatste buikfoto. Hoop ik.

 

Explore posts in the same categories: Buik, Kamiel

24 reacties op “Ze is er…”

  1. Annelies Says:

    Grapjas ;)
    Jullie geduld wordt dus ook serieus op de proef gesteld. Ik weet uit ervaring dat overtijd gaan serieus je voeten kan uithangen. Maar inderdaad, ze zal wel gaan komen. Succes dan maar!

  2. kientjes Says:

    Misschien kan ze er gewoon nog een jaar in blijven. Kan ze ineens stappen, zelf eten, doorslapen, … Zou dat geen idee zijn?? ;o)

  3. Tess Says:

    Haha lolbroek! ;)

    Hopelijk ligt dat kleine wondertje daar snel gezond en wel in je armen. Ik wens je een ongelooflijk vlotte bevalling toe.

  4. Sandy Says:

    Ach, gij fiete! Ik was der wel mee weg hé.
    Alvast veel succes voor de dag dat Kamillake beslist om EINDELIJK eruit te rollen. (zo in een halfuurke, schikt je dat?)

  5. Katrien Says:

    Gij se lillekord! (lelijkaard) Ik dacht al dat ge daar dat kind gewoon efkes had uitgeworpen op nen hik en ne flik. :D

    Ik gok dat ze kan praten als ze wordt geboren!


  6. pfff, gij maakt nen mens nieuwsgierig :-)
    Maar ik leef met u mee. Mijn record was 41w4d … en nog vanzelf niet willen komen.
    Veel succes!

  7. jessie Says:

    ARGGHHH!! Ik liep er natuurlijk weer kei hard in ;-)
    Allé seg 41 weken zwangerschap…Straks zijt gij gewoon TIEN maand zwanger ofwa? :-)

    Sterkte in deze zware (hopelijk) laatste dagen!!

  8. Lieselot Says:

    Kun je geloven dat ik er ook efkes mee weg was :p
    Mijn hart stond een seconde stil van het verschieten :p

  9. animuz Says:

    Ik was er ook mee weg, kreeg gelijk een adrenalinescheut. Ik wens je een super vlotte bevalling en een wolk van een dochter toe. Succes en hou de moed erin!

  10. Isabel Says:

    Grrrr! Grapjurk!

    ’t Is spannend, niet te doen, ’t moet daar ferm leuk zijn bij u vanbinnen.
    En ze zit nochtans precies wel laag hé aan de foto te zien, misschien een bordje maken met “uitgang” op en daar -euh- efkes voorhouden ofzo? :p

    Courage Tamara (en Jurgen), ze komt, ooit, misschien tegen Sinterklaas zo :p


  11. IK WAS ER OOK VOLLEDIG INGELOPEN !!!!! :-)))

  12. Nele Says:

    Ik was er ook mee weg en onmiddellijk scrollen naar beneden om de naam te weten!

  13. nelevb Says:

    ja, lap! ik was helemaal mee …
    maar ze zit nog gezellig bij de mama!
    huphuphup meisje!

  14. fozke Says:

    ik was er niet ingetrapt :p
    Omdat je nog actief was op facebook enzo :-)
    Maar soit, ze mag nu idd wel eens gaan komen he, toi toi toi!

  15. Himiko Says:

    Lolbroek!

    Mijn madame die na 41 weken nog geen aanstalten maakte, hebben ze een handje geholpen door de vliezen handmatig los te maken. Eén goede schop van het kind in kwestie en lap vliezen en water gebroken en bevalling in gang. Eindelijk.

    Misschien eens opperen als het nog lang blijft duren?

  16. juffrouwbaele Says:

    Mijn hart sloeg over!
    Volgens mij hebt gij gewoon al vollenbak weeën en schrijft gij stukjes tussendoor.

  17. elke Says:

    Jah, lap, daar gaat mijn daggenootje.
    Ik hoop nu wel dat je er rap vanaf bent, hoor. Ben zelfs nooit over tijd gegaan, maar het lijkt me absoluut niet leuk.

  18. Kim Says:

    Ge had me zo liggen! Ik hoop en duim mee dat ze nu toch snel gaat komen, want verdoeme dat moet frustrerend zijn!!!

  19. moeferkoe Says:

    ’t kindje wil je gewoon vollenbak laten genieten van die laatste zwangerschap. En wat ga je haar daar nog dakbaar voor zijn ;)

  20. maaike Says:

    courage tamara!!
    doe dat goed, ooit als het eens begint ;-)
    ’t gaat een prachtmeid zijn, ik voel het

  21. Julie Says:

    Pfffff! Volledig ingelopen! Ik vond het al spijtig dat je de naam enzo vergeten was erbij te vertellen… Maar goed, succes (nog maar eens)! Ze kan er niet eeuwig blijven inzitten, en zondagskindjes zijn gelukskindjes!

    Trouwens, je laat hier toch wel iets weten hé? We moeten toch niet wachten tot je terug uit het ziekenhuis bent? Desnoods viavia in de commentaren…

  22. tricky Says:

    jij kan iemand echt wel voor de gek houden hoor! een gelukte poging om mij ook weer eens naar jouw blogje te laten klikken (want door de verminderde energie lees ik de laatste tijd niet meer overal en altijd!)
    las ook je brief aan je derde dochter, zo leuk!
    allé, het wordt toch wel écht aftellen nu hé…

  23. ilse Says:

    Als ik Twitter kan geloven, is hier een terechte proficiat op z’n plaats!

  24. Tin Says:

    Proficiat!! En wat een prachtige naam!


Geef een reactie

