Sint en Piet

Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten zijn al een paar dagen het land uit en ik had hier nog geen Sint-blogje gepost! Dat kan niet zijn natuurlijk. Want uiteraard is de Sint ook hier op nachtelijk bezoek geweest.

Nora was er al wat bewuster mee bezig dan vorig jaar en telde af met de fantastische Mme Zsa Zsa kalender. Met volle overgave zong ze samen met haar zus ook enkele Sinterklaasliedjes bij haar schoentje de avond ervoor. Alleen het cadeautjesgedeelte, daar is ze nog niet concreet mee bezig. Het enige dat ze echt wou was een cd met Sinterklaasliedjes ‘omdat ik die liedjes niet goed ken en ik wil die zingen voor Sinterklaas’. Omdat het ons nuttiger leek dat ze de liedjes kan meezingen vóór de Sint weer uit het land is, hebben we hen trouwens 2 weken voor hét Sinterklaasweekend hun schoen al eens laten zetten. En gelukkig, de Sint had haar wens gehoord en dan al een cd’tje met de liedjes over die goedheilig man achtergelaten. Maar voor de rest had ze geen specifieke voorkeur van cadeautjes. Oh jawel, een cd van K3. Maar toen ik zei dat ze wel al veel cd’s en dvd’s van K3 heeft, gaf ze me gelijk en zei ze dat ze eigenlijk alles wel leuk vindt. Heel makkelijk natuurlijk! Marie had ook geen voorkeur, aangezien zij toch nog niet helemaal beseft wat het allemaal betekent. Het viel op dat vooral de spanning de ochtend erna met de vraag óf ze iets gekregen hebben, het leukste was. Moesten er enkel snoepjes en koekjes liggen (van chocola zijn ze – raar maar waar – niet zo zot) en misschien elk één klein boekje, zouden ze ook al content geweest zijn.

Maar het was geen boekje dat de Sint bracht, maar een heus poppenhuis van Playmobil. Een groot cadeau voor de twee zussen samen dus. Net zoals vorig jaar. En ze waren er heel blij mee!

Een chance, want het heeft manlief en een andere mannelijke vrijwillige helper 3 uur (!) gekost om dat ding in elkaar te knutselen. En ik die dacht dat dat zo kant en klaar in de doos ging zitten. Niet dus. Nog eens merci, Sören! En ook merci, Annabel, om mij gezelschap te houden in de zetel met snoepjes naast ons en Lena op mijn buik terwijl we het manvolk aan het aanmoedigen waren :)

Lena mocht natuurlijk ook haar schoentje kousje zetten. In haar heel pril leventje is ze tot nu toe namelijk toch ook wel heel flink geweest:

En nu is het even een speelgoed-stop hoop ik, want ik weet begot niet meer waar ik het allemaal moet steken en leggen…

Explore posts in the same categories: Lena, Marie, Nora, Tleven

6 reacties op “Sint en Piet”

  1. zusjesenzo Says:

    Haha, grappig die chocoladen ventjes in de kamertjes van het poppenhuis :-). Toch gemakkelijk hè, kinderen die met alles content zijn. en zo’n poppenhuis was hier bij ons ook een goeie investering een paar jaar geleden.

  2. Sandy Says:

    Jeetje, ik wist ook helemaal niet dat er zoveel bouwwerk bij playmobil komt kijken. Leuk dat het echt iets is waar ze samen mee kunnen spelen.

  3. Miestaflet Says:

    Drie uur!??? slik.
    Dat poppenhuis zou hier kerstgewijs ook zijn intrede doen. Bij deze ben ik gewaarschuwd :)

  4. Katrien Says:

    Haha, die mannen. Dat zo’n poppenhuis in elkaar steken veel werk is, dat wist ik. Maar drie uur gast! :D Dat is overdreven. ;)

    Fijn cadeau! Zullen ze nog veel plezier van hebben waarschijnlijk.

  5. An Says:

    Het ziet er super (lekker) uit ;-)!

  6. Annelies Says:

    haha, ik heb er nog gehoord die 3 uur aan het huis bezig waren. Tiebe kreeg de zoo van Playmobil en de safari-auto en wij waren ook iets minder dan 3 uur bezig.ik ging er ook van uit dat er weinig werk zou aan zijn :)


Geef een reactie

