Lena – geboortekaartje en doopsuikerkes

Ik wist al vrij snel dat ik voor het geboortekaartje van ons derde en laatste dochter iets wou hebben waar tekeningen van Nora en Marie in verwerkt werden. Dat leek me namelijk wel een leuk concept. Zo werden de zussen nog meer betrokken in de voorbereiding van de komst van hun nieuw zusje en is het kaartje toch wat persoonlijker dan een kaartje uit een boek. Er ging heel wat brainstorming aan vooraf, maar vooral in samenspraak met onze drukker, kreeg het ontwerp heel snel vorm.

En dit is het geworden:

Voorkant:

Midden:

Achterkant:

De bloem, het zonnetje en de hartjes zijn getekend door Nora. De blauwe figuurtjes aan de rechterzijde komen van Marie. En het zijn ballonnen, moest dat nog niet duidelijk zijn :)
De naam heeft Nora (na)geschreven. Zonder dat ze wist wat ze schreef natuurlijk. Anders zou niet alleen het geslacht, maar ook de naam niet lang geheim gebleven zijn. Ik heb de naam in drukletters geschreven op een blad en zij heeft de letters overgeschreven. Van de eerste keer juist, zelfs.

Het is echt wel plezant om Nora glunderend te horen zeggen tegen familie en vrienden dat zij en Marie het geboortekaartje gemaakt hebben. Ik ben best wel trots op Lena’s geboortekaartje. En Nora en Marie ook.

En dit is de doopsuiker:

Snoepjes voor de kindjes met eventueel een berensleutelhangertje en een bol met confetti suikerbonen en met een Lena-magneet voor de volwassenen. Of omgekeerd natuurlijk, we zijn namelijk zo lief dat we de mensen zelf laten kiezen. De klasgenootjes van Nora en Marie kregen elk een snoepzakje als traktatie.

Moest je om een of andere reden ook magneetjes willen bestellen met een eigen ontwerp kan ik je deze website aanraden: http://www.pushmybutton.be/ Snelle, duidelijke en correcte service en heel tevreden van de kwaliteit.

Met het samenstellen van de doopsuikerkes hebben de meisjes trouwens ook meegeholpen, een paar maanden geleden:

Explore posts in the same categories: Lena, Marie, Nora, Vanallesennogwat

24 reacties op “Lena – geboortekaartje en doopsuikerkes”

  1. mayadebij Says:

    Wauw! Wat een geweldig geboortekaartje. Super dat Nora en Marie het hebben ontworpen. Ik word er helemaal week van…
    Wij hebben trouwens ook met Push My Button gewerkt voor Maya haar geboortepin en die werken inderdaad heel correct…

  2. Lieve Says:

    ’t Is echt heel mooi! Grappig, bij ons staat er ook zo op de zijkant gedrukt: ‘Design: mama en papa’. Maar het lief vond dat niet zo wijs en daardoor staat het er maar ieniemienie op. Jullie kaartje bewijst nochtans dat het wel leuk is, puh!

  3. Linny Says:

    wauw! echt prachtig !!!

  4. maaike Says:

    leuk!
    wij hebben ook magneetjes met naam en geboortedatum van onze spruiten :)
    heel grappig dat je die in veel huizen terug tegenkomt :)

  5. fie Says:

    super! echt mooi gedaan. moet ik onthouden

  6. Tess Says:

    Maar wat een gewéldig kaartje!
    En origineel doopsuiker, terecht dat jullie zo trots zijn :-)

  7. fozke Says:

    wauw, heel knap! Dju toch, da ik nu nie gewonnen heb ;-)

  8. Katrien Says:

    Oh, da’s echt een fantastisch schoon kaartje!


  9. Oooh, ik vind het écht supergeslaagd !!!
    Zoiets zou ik dus ook willen, als er hier eens een tweede Frutsel zou komen, ik kom nog bij je aankloppen !!

  10. miestaflet Says:

    Leuk! Hoeveel snoepjes hebben ze zo opgegeten bij het samenstellen ? :)

    Waar heb je eigenlijk die snoepzakjes gehaald?

    • Tamara Says:

      Veel! Vooral Nora kon er moeilijk afblijven. Gelukkig had ik er (veel) te veel gekocht :)

      De snoepzakjes konden we bestellen bij onze drukker. Zowel de zakjes als de kaartjes op de zakjes. Het vullen moesten we zelf doen. Ik denk dat ze die zakjes ook wel hebben in de Ava.

  11. ysabje Says:

    het is een prachtig kaartje. mijn bazin, die gebootekaartjes verzamelt, zou er ook weg van zijn…

  12. Marijke_ Says:

    Heel origineel, écht “handmade” en gewoonweg prachtig!

  13. Sandy Says:

    Een supertof idee! En inderdaad leuk dat het zo echt een ontwerp van de zussen is hé?

  14. Madeline Says:

    Heel erg mooi zeg! Wat leuk dat je de zusjes er zo veel bij betrokken hebt.

  15. maanmama Says:

    Super leuk kaartje! Kan me voorstellen dat de zusjes geweldig fier zijn.

  16. An Says:

    Ik val in herhaling, maar het ziet er echt super leuk uit :)!

  17. nelevb Says:

    waw!
    vooral de naam die nora overschreef is zo schoon. simpel en sterk!
    (die snoepzakjes zijn trouwens ook erg mooi)
    spijtig dat ik niet gewonnen ben ;-)

  18. Karen Says:

    Echt een fantastisch mooi kaartje! En ja, ik heb een blog-lees-achterstand ;-)

  19. Joke Says:

    Hallo,

    Ik ben echt fan van je geboortekaartje en zou ook graag zoiets creëren met mijn kids. Kun je me eventueel wat uitleg mailen hoe je dat hebt aangepakt (vb tekening inscannen en dan gewoon naar de drukker mailen of hoe gaat dat in zijn werk?)

    alvast heel erg bedankt!


Geef een reactie

