8u45

Ik weet:

dat het wat jaloerse reacties kan uitlokken,
dat het kan gezien worden als irritant gestoef,
dat ik het lot heel erg tart door het hier luid te verkondigen.

Maar toch ga ik het met jullie delen.

Omdat ik er zelf versteld van sta.
Omdat ik het zo fantastisch vind.
Omdat het handig is om het later nog eens op te zoeken voor als we het zelf vergeten zijn of niet meer kunnen geloven.
En ook wel omdat het mijn blog is natuurlijk!

Hier komt het dan:

Gisteren heeft Lena om 22u gedronken. En deze morgen om 6u45 (!!!) heb ik haar maar zelf uit haar bedje gehaald om nog eens te drinken (want als Nora en Marie wakker zijn, is het niet evident om Lena tussen het klaarstomen voor school nog eten te geven).
8u45 heeft ze doorgeslapen! Bijna 9u! En wie weet wanneer ze zelf achter eten zou gevraagd hebben.

Ongelofelijk vind ik dat. ’t Kind is nog maar 6,5 weken jong. Zo ongelofelijk dat er ergens in mij een klein pessimistisch stemmetje zich afvraagt of dat nog wel normaal is. Maar een ander veel luider en overheersender stemmetje roept: Super! Geniet ervan!

Want ik besef ook wel:

dat het snel kan keren,
dat het nog steeds een toevalstreffer kan zijn,
en dat we heel hard ons beide pollekes mogen kussen met zo’n slaapmarmotje!

Explore posts in the same categories: Lena, Ontwikkeling

16 reacties op “8u45”

  1. jessie Says:

    argh!!! Dat wil ik dus OOOOOOOOOOOK Hé!!! Mag baby 2 alvast eens op de les komen bij Lena??

  2. meter /moeke Says:

    dat is super
    k denk dat lieve kleine Lena
    een schattig rustig engeltje is.


  3. waaw! dat is super! Geniet ervan, want als mama van jonge kindjes is elke minuut rust en ononderbroken slaap meer dan welkom.

  4. moeferkoe Says:

    Stoeft u maar te pletter!!! Het is je van harte gegund:)

  5. ysabje Says:

    ik wil het niet weten ik wil het niet weten…
    inderdaad veel jaloezie. maar ik gun het u ook wel (een heel klein beetje)
    :-)

  6. nele vb Says:

    Jeuj!! Het is je zo gegund. Leve Lena.
    En stoef zoveel als je wil, en geniet er vollen bak van! En ik geloof dat het een blijvertje is!!
    Ik had er zo 2, droomslapertjes, en ik durfde dat bijna tegen niemand te vertellen ;-)

  7. Jennifer Says:

    super :) wat had ik graag zo’n baby gehad! (en als ik garantie op zo’n marmotje zou krijgen was er hier vast al een derde op komst.)

  8. Isabel Says:

    Hoh! Ik zou daar gewoon knal vollenbak van genieten jong!
    Renee sliep op die leeftijd bijna de klok rond, maar die had natuurlijk geen hongergevoel, anderzijds wel zaaaaalig om met zo’n kleine baby in huis zoveel te kunnen slapen, geniet er dus maar van!

  9. Marion Says:

    Wauw, geniet er van! Het kan toch zo goed doen om plots een paar uur langer te kunnen slapen

  10. Huppelmama Says:

    Hallo!
    Hier ook een lucky mama van een doorslapertje aan 6 weken. De eerste ochtend dat ze had doorgeslapen spurte ik naar haar kamertje maar daar lag ze dan, héérlijk te slapen. Sindsdien hebben wij chans blijven hebben en slaapt ze nu aan haar 4 maandjes nog steeds perfect haar nachtjes door.
    Geniet er van en wees maar lekker trots :)

    xxx fijn weekend,
    Huppelmama

  11. Patsy Says:

    Zalig!
    Zoals huppelmama schrijft, ben jij ook niet wakker geworden en naar haar kamer gespurt om te zien of alles wel ok was? Dat had ik toch ook hoor, die eerste nachten dat de kindjes doorsliepen, ik was daar niet gerust in ;-)

  12. Tamara Says:

    @huppelmama en Patsy: Toen ik de eerste keer om 6u45 wakker werd, ben ik inderdaad ook meteen gaan checken of alles oke was. Ze slaapt wel bij ons op de kamer, dus ik moest niet ver lopen ;)
    Ik was toen ook hard aan het nadenken of ik haar misschien toch – halfslapend – ‘s nachts eten gegeven had maar dat ik het niet meer wist.

    Ik moet wel zeggen, de recordnachten van meer dan 8u zijn jammer genoeg toch gestopt. Boehoe! Ze laat nu tussen de 6 en 7 uur tussen twee voedingen. Wat voor bijna 8 weken jong te zijn natuurlijk ook niet slecht is :)


  13. […] ‘s nachts doet ze het ook nog steeds goed. De nachten van meer dan 8 uur waren wel een tijdelijk fenomeen ( *mompel* spijtig *mompel*). Ze heeft dat maar een kleine week […]


Geef een reactie

