Over Jezus en bloed afkuisen.

Nora droomt. Zoals elk normaal mens. Maar tegenwoordig kan ze soms haar droom ook navertellen ’s morgens. Of in de loop van de dag, heel plots. Zo had ze vorige zaterdag op het (haar eerste!) verjaardagsfeestje van een klasgenootje snoepjes van Hello Kitty gekregen en enkele dagen later vertelde ze dat ze had gedroomd dat haar snoepjes in het water gevallen waren. Bizar dat zoiets banaals als een tube Hello Kitty snoepjes zo’n belangrijke rol speelt in haar leventje dat ze erover droomt.

Maar volgende droom vind ik nog bizar-der. Ze gaat naar een katholieke basisschool dus uiteraard leert ze over Jezus en familie. Zeker rond Kerstmis. Maar deze droom had ze vorige week pas. Toch wel bijna een maand ná Kerstmis. Ze is er precies nogal veel mee bezig. Op een heel nonchalante manier weliswaar.

Nora: Ik heb van Jezus gedroomd en zijn mama, papa, oma en opa waren zijn bloed aan het afkuisen. Aja, want Jezus is dood natuurlijk.

Ik: Ah. En hoe is Jezus gestorven dan?

Nora: Pff, dat weet ik niet ze mama. Hij is gewoon al lang dood eh.

Ik: Ok. En was het dan een mooie droom?

Nora: Ja, heel mooi!

’t Is maar wat ge mooi noemt natuurlijk. Bloed afkuisen en al…

Explore posts in the same categories: Kinderklap, Nora

5 reacties op “Over Jezus en bloed afkuisen.”

  1. Ilse Says:

    Ik denk/hoop niet dat een droom altijd een representatie is van de dingen waar je overdag mee bezig bent. Anders zou ik me wel serieus zorgen morgen maken…:D

    Grappig verhaaltje!

  2. elke Says:

    Luide lach weerklinkt boven Brugge (staat morgen in de gazet, wacht maar af). Heel schone droom, ja! Ik ben zowaar jaloers op haar ;-)

  3. mieke Says:

    Ik heb ooit eens gedroomd (hysterisch zelfs) dat Jezus van zijn kruis was gevallen in de grote kerk van de stad waar ik woonde. Ze hebben me echt mogen die nacht naar de kerk brengen om te tonen dat hij nog aan zijn kruis hing. ’t Was de laatste keer dat ik over zo’n heilige zaken heb gedroomd :-) Jullie komen het wel te boven :-p

  4. Goya Says:

    Die boekt later nog een paasvakantie in de Filipijnen om naar de kruisigingen te kijken!
    Zo’n godsvruchtig kindje, een voorbeeld!

  5. Papa Says:

    Zo luguber moet het eigenlijk niet, deze morgen legde ik ineens de link met:


Geef een reactie

