Speldenkussentjes

Gisteren werd Lena, 9,5 weken jong, gewikt, gewogen en vooral… geprikt bij Kind en Gezin.

Lengte: 59 cm, net geen P75
Gewicht: 5870 gr, P90
Rechterbovenbeen: prik!
Linkerbovenbeen: prik!

Voor de prikjes kreeg ze een Rotarix-drankje in haar mond gepropt en ze was dan al aan het wenen. Toen ze helemaal moest platliggen, was het nog een toontje hoger huilen. En toen de twee naalden in haar poezelig velleke geduwd werden, was het extreem luid en hard bleitconcert. Haar gezicht veranderde van roos naar rood naar pimpelpaars. Terecht natuurlijk. Leuk is anders. Maar bon, ze was gelukkig ook snel getroost. En ze viel supersnel en gemakkelijk in slaap. Ook altijd mooi meegenomen natuurlijk.

Lena’s Michelinbeentjes/speldenkussentjes:

 

Oh, en ik heb deze week een groter maatje van de geweldige jumpsuits mogen bovenhalen! Geen 50/56 meer voor onze jongedame, maar een 62/68. ’t Zit wel nog wat ruim, maar het past! En de kleur past haar ook, vind je niet? ;)

Binnenkort zal ik de gelabelde doos met kleertjes maatje 62/68 mogen bovenhalen. En afscheid nemen van de 50/56 kleertjes. Voorgoed. Brrr.

Explore posts in the same categories: Lena, Ontwikkeling

16 reacties op “Speldenkussentjes”

  1. juffrouwbaele Says:

    Die beentjes zijn voor in te bijten!

  2. Annelyse Says:

    zeg nooit nooit, een accidentje is rap gebeurd ;-)

  3. elke Says:

    Die billekes zeg, hoe schattig. En ze staat inderdaad heel mooi met dat blauw.

  4. Isabel Says:

    P75 en P90, sterk zulle! We gaan dus nooit onze kindjes naast mekaar plaatsen, ’t zou lachwekkend zijn voor de mijne denk ik :))

    • Tamara Says:

      Ik produceer steeds grotere kinderen blijkbaar…
      Nora zit maar tussen P25 en P10
      Marie tussen P50 en P25
      En Lena momenteel op P75

      Vreemd :)
      Ik heb het enkel over de lengtecurves trouwens. Hun gewichtscurves bevatten bij alle 3 het cijfertje 9, toch als baby :)

      Ik zal ervoor zorgen dat enkel Nora naast Renee komt staan dan ;))

      Marie is trouwens momenteel maar een 5 tal centimeter kleiner dan Nora. En ze kunnen eigenlijk elkaars kleren dragen, handig! Maar als Marie Nora zal voorbijsteken, gaat er hier eentje (Nora dus) extreem boos zijn… :)

  5. endimi Says:

    Bij ons gaven ze Rotateq, en vlak na de prikjes, dat siroopspul leidde haar zodanig af dat ze stopte met wenen ;)

    Die jumpsuit is dubbel zo schattig met Lena erin!

  6. Kim Says:

    Zo’n lekker bijtbilletjes!!! Super tof pakje ook trouwens! Waarvan heb je die?

  7. ysabje Says:

    ze staat heel goed met die kleur! die van mij zou er helemaal niet mee staan, denk ik.

  8. Isabel Says:

    hey hey, 2 dagen geleden meende ik al eens een berichtje te hebben gepost, maar ik vrees dat het is opgeslokt door het grote zwarte cybergat; het is alleszins nergens te bespeuren…
    ik heb nu pas (nuja, 2 dagen geleden dus) gemerkt (shame on me!) dat jullie er nog een meisje hebben bijgekregen! dikke proficiat!!!
    en o ja: mocht je je afvragen wie ik in ’s hemelsnaam wel mag zijn: ik ben de isabel die je vorig jaar had gespot op de facebookpagina van een vriendin (lies vdw), vlak nadat ik je blog had ontdekt tijdens een koekjesreceptenzoektocht.
    geniet nog van jullie prachtige meisjes, zou ik zeggen!
    groetjes,
    isabel

    • Tamara Says:

      Je vorige reactie op “Lena – 2m” is blijkbaar in mijn spamfilter terechtgekomen om een of andere duistere reden. Het euvel is verholpen en je reactie staat er nu wel :)

      Welkom terug alleszins! En fijn dat je volgt natuurlijk :) En ook voor jou proficiat met de nieuwe baby!

  9. Lieve Says:

    Gelukkig dat ze de maatjes 62 en volgende al wat langer kunnen dragen… Uitstel van afscheid, een pleister op de wonde :-)

  10. Vixi Says:

    ze is prachtig met haar pakje! Hopelijk heeft ze voor de rest niet veel last meer van haar vaccins!

  11. lentebloem Says:

    Ze staat prachtig met de jumpsuit (die overigens super is).

    *rept zich naar die site*

    :-)


Geef een reactie

