Roosjes

Aan de eettafel was ik met mijn twee grootste trezebezekes wat gezellig aan het kletsen over school en over klasgenootjes.

Ik: Wie is jouw beste vriendinnetje eigenlijk, Nora?
Nora: Alle meisjes.
Ik: Ah ok, das plezant.
Nora: Maar de leukerste is Floor!
(En dat terwijl het de laatste tijd duidelijk was (ook volgens de juf) dat ze vooral veel met Kaat optrok. Ze maken ook tekeningen voor elkaar enzo. Maar soit.)
Ik: Aha, dan is dat jouw beste vriendinnetje nu?
Nora: Ja
Ik: Ok
Nora: En van de jongens vind ik niemand leuk, behalve Andreas.
Ik: Aha, Andreas is wel een lieve jongen dan?
Nora: Jaaaaa *verlegen lachje*
Ik: Ben jij dan eigenlijk een beetje verliefd op Andreas, of niet?
(Ja, ik weet het, een nogal suggestieve vraag, maar ik kon het niet laten)
Nora: Jaaaa *lachje en giecheltje*
(Als Nora en Andreas samen de school verlaten, willen ze per se elkaars handje vasthouden. Nora gedraagt zich dan extreem opgewonden, wild en uitgelaten en loopt dan voortdurend te giechelen, te roepen en te lachen. Als een verliefd bakvisje dus. En als afscheid (aja, want ze moeten elkaar toch wel een avond en nacht missen) geeft Nora de arme jongen nog een dikke kus en knuffel. Geen ontkomen aan. Nuja, dat handje en kusje en knuffel geven doet ze eigenlijk bij iedereen met wie ze samen de school verlaat, zowel bij jongens als bij meisjes. Maar toch, bij Andreas is het enthousiasme niet te stuiten.)
Ik: En heb je dat dan al verteld aan Andreas?
Nora: Jaaaaa
Ik: Is ’t waar? Amai, zo tof. En wat zei hij dan?
Nora: Dat ik dan roosjes moest meebrengen voor hem.
Ik: Moh, is ’t waar? Echte roosjes of een tekening van roosjes?
Nora: Echte, maar da ga ni eh, want in de kou zijn er geen roosjes eh.
Ik: Neen, das waar. Maar misschien zal hij ook wel blij zijn met een tekening van roosjes eh. Of van een andere bloem.
Nora: Mja *trekt schouders eens op* En nu wil ik nog wat tv kijken, mama.
Ik: Ehm, ok. Allez dan.

’t Is zover, maat. Haar eerste liefde…

Ik moet er wel bijzeggen dat ik niet helemaal zeker ben of ze dat laatste deel van die roosjes verzonnen heeft of niet. Want tegenwoordig slaat haar fantasie een beetje op hol en is het moeilijk te achterhalen wat echt of niet echt gebeurd is op school.

 

Explore posts in the same categories: Kinderklap, Nora, Tleven

3 reacties op “Roosjes”

  1. elke Says:

    Amai. De mijne zijn 10 en 12 en hier nog niks te bekennen geweest al die jaren. Wat is er toch MIS met mijn dochters…? ;-)

  2. An Says:

    Misschien wil ze zelf wel een roosje krijgen van Andreas :). Toch extreem schattig zeg. Ik heb ook zo een foto: een jaar of 4 op de stoep dicht tegen elkaar, alle twee een rijstkoek in de hand en getuite lippen :D. Nadien is’t wel weer stilgevallen voor ettelijke jaren want in’t lager zat ik op een meisjesschool ;).


  3. Wacht maar af, binnenkort trouwen ze nog :-)
    Ik heb alvast de akte van onze GroteMan gezien en een mega schattige foto waar het koppeltje allebei stralend op staat. Achteraf was ze er zelfs feest en al voor de hele klas…


Geef een reactie

