Marie is drie!

Mooi
Aandachtsbeestje
Ratelmieke
Immer vrolijk
Energiek konijn

Intens
Schattig charmeurke

Jolig danserke
Aandoenlijk
Rad van tong
Inventief showmadammeke
Grappig mieke

 

Als traktatie voor de klasgenootjes bakte ik cupcakes. Wegens een cakedeeg waarvan ik dacht dat het mislukt was maar achteraf toch niet mislukt was, werden het 65 cupcakes in plaats van 48. Maar bon, there’s no such thing als teveel cupcakes, toch?

Een 30-tal cakejes werd versierd. Niét met glazuur want sinds de laatste keer heb ik gezworen om nooit meer met glazuur te werken. Te slordig, te plakkerig, te morserig.
Eigenlijk wou ik de cakejes versieren met gekleurde rolfondant, maar rolfondant is blijkbaar niet zo makkelijk te vinden. Ondertussen ken ik wel al een paar adresjes waar ik dat kan vinden, maar gisteren was het te laat om nog ver te gaan rijden en zoeken. Dus kocht ik in de AVEVE witte marsepein en (na een lange zoektocht) in de Carrefour voedingskleurstof. En het was een succes en een aanrader! Makkelijk, proper en plezant om mee te werken!

Ik had wel een beetje schrik, want ik wist op voorhand dat Nora geen marsepein lust (’t kind lust dan ook heel weinig) en ik dacht dat Marie er ook niet zo zot van was. En ik vreesde ook dat de kindjes van Marie haar klas ook geen fan zouden zijn van de marsepein. Maar ik was mis! Er bleef geen kruimeltje meer over van de cakejes na school. Alles op, inclusief de marsepein. Tof!

En tof was het vandaag ook. En hartverwarmend. Het extreme enthousiasme van Marie, haar verlegen lach als we zongen aan haar bed, haar verraste blik toen ze haar kroon, versierde eetstoel en haar cakejesontbijt zag, de trots waarmee ze de doos cakejes droog en toonde aan de juf, hoe gelukkig ze was met haar fluogroen prinsessenkostuum (haar voorlopig cadeautje van ons, het echt cadeautje volgt zaterdag. Hopen we.) en… hoe geweldig schattig en grappig ze: “Waar is da feesjeuh? Hier is da feesjeuh!” kan zingen! Echt hilarisch!

We zien dat zot gevalleke nogal extreem graag, eigenlijk feitelijk :)

 

Explore posts in the same categories: 3 jaar, Marie

14 reacties op “Marie is drie!”

  1. Annelyse Says:

    hmmm, de cupcakes zien er ook wel héél lekker uit. Misschien daarmee dat iedereen ineens marsepein lustte ;-)
    Nen dikke proficiat aan Marie.
    Waar is den tijd in de zoo dat Marie aan ’t huilen was in den beco :-)

    • Tamara Says:

      Juist! Ja, dat herinner ik me ook nog levendig. Hoe vrolijk ze nu is, zo vaak en heftig kon ze huilen als baby. Vooral als ze moe was en niet kon slapen: een koleriek ding.

      Vic was toen nog maar net geboren, herinner ik me… Time flies!

  2. zomermaantje Says:

    Dikke proficiat Marie!

    Die cakejes zien er trouwens echt prachtig uit!


  3. Heerlijk :-)

    Ze zijn om op te eten, en dan bedoel ik niet alleen de cupcakes maar vooral onze op-2-maart-geborenen ;-)

    Geniet ervan!!!

  4. Kruimel Says:

    Is ze ook al weer drie. Het gaat snel.
    Proficiat voor jullie middelste meisje.

  5. moeke Says:

    de beschrijving naast” Marie is jarig ” klopt helemaal.
    de marespein was inderdaad heel lekker,
    je wordt nog een keukenprinses!


  6. Hieperdepiep hoera voor Marie! Zalig hé, zo eentje dat drie wordt :-)
    En die cupcakes zien er heel erg lekker uit, njammie.


  7. Hiep hiep hoera voor Marie! En ik kan het geloven dat ze trots was op die cakejes, ze zien er prachtig uit!

  8. prutsen Says:

    Hiep hiep hoera!
    En wat een mooie cupcakes zijn het geworden.

  9. elke Says:

    Proficiat! Drie al zeg! Ik dacht bij mezelf: hoe oud is Nora dan, maar kijk, het staat opzij. :-)

    Die cupcakes jongens, hoe (en wanneer) doen jullie dat toch allemaal!?

    • Tamara Says:

      Zwangerschasverlof, Elke, zwangerschapsverlof! Tussen het voeden van Lena door heb ik een deel gebakken. En het laatste deel toen Nora en Marie van school waren en ze mee mochten ‘helpen’. Dat ging iets minder vlot, maar zij vonden het geweldig :)

  10. maaike Says:

    hiep hiep!! hoera voor marie!!


  11. […] cakejes te bakken vanavond. 36 stuks. 4 uur ben ik bezig geweest. Waarom die ik het mezelf toch elke keer […]


Geef een reactie

