Puntjes tellen

Ik ga er nog maar eens helemaal voor gaan. De strijd tegen de kilo’s. Voor de ik-weet-niet-meer-hoeveelste-keer. Je moet maar eens op de tag WW (Weight Watchers) klikken hiernaast om de ganse evolutie nog eens te zien. Moest ge geïnteresseerd zijn.

Kindjes krijgen enal, wreed plezant en gezellig en tof. Maar man, die kilo’s die blijven plakken na het werpen ervan. Niet leuk! Na Nora 5 kg extra. Na Marie nog eens 5 kg extra die ik na veel moeite bijna een jaar na Marie haar geboorte weer ongeveer (niet helemaal) kwijt was. En nu weer 5 kg extra. Momenteel weeg ik 10 kg meer dan mijn pre-kindjes periode. En ik kan daar heel moeilijk mee leven. Ze moeten eraf! Dat mijn figuur niet meer hetzelfde zal zijn, daar kan ik me bij neerleggen. Maar de weegschaal liegt niet, aan die kilo’s kan ik wel iets doen. Het zou namelijk wel eens tof zijn om terug de broeken te kunnen dragen van voor ik de derde keer zwanger was. Wie weet om ooit terug de broeken te kunnen dragen van voor ik van Marie of – hoho, wie weet – van voor ik van Nora zwanger was. Momenteel kan ik maar een 10de ofzo van mijn kleerkast dragen en ik vind dat zo ongelofelijk frustrerend. Ik heb na de geboorte van Lena 2 nieuwe jeansbroeken gekocht omdat het echt niet anders kon, maar ik vertik het om nog meer nieuwe kledij in mijn huidige maat te kopen…

Maar gemakkelijk is het verdorie niet. Eigenlijk neem ik me vanaf januari al voor om minder/niet te snoepen, minder te eten en te letten op meer fruit en water. En ik steek het op de chronische vermoeidheid en het thuis zitten dat het zo moeilijk gaat. De drang om tussendoor te snoepen is groot en heel moeilijk te weerstaan. En als er geen snoep in huis is (wat eigenlijk de enige efficiënte methode is momenteel), begin ik tussendoor brood te eten. Of de koeken van de kinderen. Hoe erg. Bij een ‘craving’ heb ik echt niets aan een zielig stuk fruit, dan wil ik iets hartiger. Ik heb nu massa’s rijstkoeken gekocht als alternatief. Njam…

Vanaf januari dus al een beetje beginnen lijnen dus. We zijn nu begin maart en ik ben ogot 2 kilo kwijt. En de laatste maand blijft altijd maar hetzelfde cijfer op de weegschaal verschijnen. Dus er zijn hardere maatregelen nodig.

Puntjes tellen. Weight Watchers. Again. Vanaf vandaag.
Ik heb nog zo een boodschappengids met puntenaantallen van heel veel voedingsmiddelen van toen ik 7 jaar geleden op die manier eens 24 kg vermagerde. Hun systeem zou nu helemaal veranderd zijn, maar aangezien ik (nog) geen zin heb om naar de cursussen te gaan, zal het via de oude methode moeten gebeuren. De basis zal wel hetzelfde zijn, veronderstel ik.

De start van mijn zoveelste kilo-strijd hier vermelden is hopelijk een extra stimulans om het vol te houden. En als de drang om in de koekenkast te grabbelen weer te groot wordt, kan ik misschien op Twitter ook wat afleiding en steun vinden ;)

En oh ja, af en toe begin het ook weer te kriebelen om terug te gaan lopen. Vanaf volgende week ofzo. Misschien.

Explore posts in the same categories: Mezelf, WW

14 reacties op “Puntjes tellen”

  1. jessie Says:

    ik doe binnenkort kei hard mee!!!! Succes alvast!

  2. Katrien Says:

    Hier ook strijd tegen 10 teveel. Geen WW, wél andere maatregelen. Maar ’t kort niet veel en ik vrees dat ik me er bij neer zal moeten leggen.
    Afvallen en borstvoeding geven, dat lukt hier niet.

  3. nelevb Says:

    Waw, alle respect!
    Ik zou ook dringend weer moeten beginnen tellen … Sinds januari 2011 ben ik al zo’n 14 keer begonnen … langste periode, 2 dagen ;-)
    Bij mij helaas een 15 à 20 kilo, en de moed zinkt me op voorhand al in de schoenen … pfff
    Maar misschien doe ik vanaf morgen wel gewoon mee, jaja, en lopen dat was ook het plan wanneer de eerste zon als lente ging ruiken … nu dus eigenlijk …

  4. Inge Says:

    Ik ben ondertussen al 15 maand geleden bevallen, 4 kg ben ik kwijt, nog 6 te gaan, en het lukt NIET! Meedoen met de hoop hier misschien?

    Ik zou wel nog opletten met lopen, je had toch last van bekkeninstabiliteit tijdens de zwangerschap? Ik ben te snel herbegonnen en sukkel nog steeds.

  5. maaike Says:

    als het een troost mag zijn, bij mij zijn er ook heel wat broeken waar ik niet meer in kan :( en ik heb “slechts” 2 kinderen…
    er zijn dus ook wat kilo’s blijven hangen, maar ik ben ab-so-luut van het ongemotiveerde type dat echt geen enkel stuk chocolade en geen enkele chip kan laten liggen :(
    sja en geen snoep, koek in huis met kinderen… een onbegonnen zaak!!
    courage en ik hoop dat je wel gemotiveerd bent/blijft!

  6. missfolies Says:

    Succes!

    Ik ben na mijn zwangerschap (heb er nog maar eentje geworpen ;)) redelijk wat kilo’s kwijtgespeeld, maar heb ze sinds vorige zomer er weer allemaal terug aan gesnoept…

  7. fozke Says:

    Ik geraak ook niet van het snoepen af…vreselijk. Ik vind mijn blubberbuik vreselijk.

    Ik doe dus mee! Niet met WW, maar gewoon dat snoepen al eens laten en terug meer sporten! Toi toi toi!

  8. Saar Says:

    Bij mij ist zo erg dat ik ondertussen zelfs niet meer op de weegschaal durf.
    En mijn vermoeidheidsgraad is nog steeds te hoog om te beginnen diëten.

  9. Ilse Says:

    Ik heb dan wel geen kindjes, maar het koteten, dat kan ook al tellen hè;) ik kan zelf absoluut geen eten, snoep, chocolade… laten dus moet ik wel genoeg sporten als ik onder de 100 kg wil blijven:p

    lopen vind ik efficiënt, ik denk dat je het beste effect krijgt als je een loopmaatje kan vinden (dan komt er wat competitie bij, wil je niet onderdoen voor elkaar:D) maar met 3 kindjes is het waarschijnlijk niet vanzelfsprekend om zomaar een halfuurtje letterlijk weg te lopen…

  10. ysabje Says:

    ik ben ook zo eentje waar de kilo’s blijven aanplakken en ik had me proberen verzoenen met het idee van een dikke madam te zijn, maar dat wilde ik toch niet echt. Ik ben dus naar het afslankhuys gegaan. 10 kilo op 3 maanden. ik weeg minder dan na mijn eerste kind. Ik ben terug in een prekinderenkrijglichaam. Behalve wat teveel vel en natuurlijk een verzakkingske hier en daar is het nog vrij goed gekomen! Nu nog volhouden… en het is wel afzien zene. vooral om dingen te laten.

  11. Mama kroezel Says:

    Ik leef met je mee en sta van aan de zijlijn keihard mee te juichen! Heb zelf een WW-verleden, ooit raakte ik 12 kg kwijt… Mooiste dag van mijn leven! ;) En van zodra kroezelmeisje mijn buik heeft verlaten en ik borstvoedingsgewijs bevrijd bent, start ik ook opnieuw, want dat is by far het enige dieet dat echt werkt bij mij… Maar dan wel, strikt punten tellen, anders werkt het ook niet zalle. Maar bon, gewoon om even te laten weten – geen druk op je schouders hoor – ik zal me aan jouw strijd optrekken!
    hihi


  12. Telkens als je zin hebt om te snoepen, een groot glas water drinken … werkt.

  13. E Says:

    Hey, Bij mij hetzelfde als bij ilse, ‘het kotleven’… Zoals zovele vrouwen zou ik ook ‘beter gezind’ zijn met een paar kilo’s minder. De effort is echter ‘zwaarder’ dan de ‘grammen’ die verdwijnen. Maar ff doorbijten! Veel succes, Groetjes
    p.s.: diëten op je eentje is één zaak vind ik, maar diëten en terwijl iets lekkers en ‘romig’ op tafel zetten voor vriend/man/kindjes en zelf iets anders eten is toch nog extra moeilijk


  14. […] de 10 kilo die ik toen kwijt wou, zijn er ondertussen, 9 maanden later, nog maar 4 verdwenen. Triestig. Nog 6 te gaan dus. […]


Geef een reactie

