Wortelpap uit een potje

Ik zou begot ook nog vergeten melden dat ons Lena-pena ondertussen volop patatjes en groentjes eet. Ik heb het starten met groentenpap lang uitgesteld omdat het een beetje aanvoelde als loslaten van die kleine, platte baby die alleen melk drinkt. Meer dan bij Nora en Marie heb ik het soms moeilijk met een Lena die groter en groter wordt. Al die laatste keren… Gelukkig zijn er ook heel veel eerste keren die veel goed maken.

Maar bon, 1 mei zijn we gestart met wortel en patatten. Uit een potje, trouwens. Makkelijk, gezond en snel. Ik vind het al een puike prestatie van mezelf dat ik op de dagen dat ik niet moet gaan werken meestal ’s middags kook voor mijnen echtgenoot en mezelf. Nog een (weliswaar) klein potje koken voor de jongste dochter, daar heb ik dan eerlijk gezegd geen zin in. Ik steek die extra tijd dan liever in het verder ploeteren aan die digitale fotoboeken die vanzeleven niet gaan af geraken… Maar ik dwaal af.

Na slechts 5 dagen eet ze nu al een normale portie groentenpap. Vandaag gaven ze haar in de crèche al geen fles melk achteraf. En wij blij dat ze niet bij elke voedseloverschakeling moeilijk doet…

En nu, nu kan ik al bijna niet meer wachten om met fruitpap te starten. Ze wordt groot ja, ons kleinste. Maar ze blijft wel ons kleine, vrolijke, schattige, heerlijke lachebek.

Explore posts in the same categories: Lena, Ontwikkeling, Tleven

4 reacties op “Wortelpap uit een potje”

  1. Maanmama Says:

    Wij zijn deze week ook begonnen met de wortelpuree. (na ook wat uitstelgedrag langs mijn kant…) Wat leuk om hier steeds gelijkaardige ontwikkelingen te lezen! (Eneeumh als ik soms naar de verschrompelde “verse” groenten kijk die ik uit mn frigo haal, bedenk ik me ook dat het beter zou zijn om potjes te geven)

  2. Evalou Says:

    Wij wisselen ook af,Creche is sowieso vers (en bio) dus mogen de thuis al eens voor gemakkelijk en snel gaan! Wanneer start je met fruitpap? Hier is dat geen succes. Alle tips&trics welkom ;-).

    • Tamara Says:

      Het plan is om volgend weekend met fruitpap te beginnen. Tenzij ik dat ook telkens weer uitstel ;)
      Nora en Marie deden er trouwens ook langer over om aan fruitpap te wennen dan aan groentenpap. En ze hadden duidelijk liever fruitpap uit een potje dan zelfgemaakte… Misschien is dat een tip? :)
      Succes nog!

  3. maaike Says:

    Als het een troost mag zijn: ik heb nooit vanzeleve voor de kinderen iets apart klaargemaakt. Wel als wij iets aten in de mixer ofzo, maar echt iets voor hun alleen?
    Leve de potjes. Makkelijk en gezond.

    Allez vooruit uw boeken nog niet klaar ;-) Courage nog!


Geef een reactie

