Moederdag nr. 2 en nr. 3

Ik zou nog bijna vergeten de moederdagcadeautjes van mijn andere twee spookskes eervol te vermelden!

Vrijdag na school gingen ze samen met mijn mama de cadeautjes thuis verstoppen terwijl ik nog aan het werken was. We waren vrijdagavond nog geen 5 minuten thuis of Marie had al verraden dat haar cadeautje onder haar bed ligt en ik kon nog nét beletten dat ze in geuren en kleuren vertelde wát er precies onder haar bed lag. Nora kon wel zwijgen. Alleen maakte ze de fout om in het begin van de week mij te laten raden wat ze aan het maken is met als tip: het is iets wat je mooi vindt. Zonder nadenken antwoord ik: een bloem! Oh, wat keek ze teleurgesteld omdat ik het had geraden terwijl ze dat niet verwachtte… Ik heb haar moeten beloven dat ik het de volgende dag zeker en vast weer vergeten zou zijn. De dag nadien deed ik dan ook alsof ik het helemaal niet meer wist dat het een bloem was. Soms kan je ze nog veel wijsmaken… :)

Zondagmorgen dan. De meisjes prepareerden samen met de papa een ontbijt op bed terwijl ik met Lena in bed nog wat aan het snoezelen was. Het ontbijt was heel simpel maar lekker: geroosterd brood met confituur en siroop. Zonder drank wegens kans op gemors. En dan le moment suprème: de cadeautjes! Ik moest mijn ogen dicht doen en de dames gingen hun pakjes uit de verstopplaats halen. Trots dat ze waren! En ik nog duizend keer trotser! Zeker toen ze hun moederdagversje mooi, fier en perfect opzegden. Ik hield het niet meer droog. Ook al had ik de versjes al een 5tal keer gehoord. Ik zou het vroeger in mijn pre-kindjestijdperk nooit geloofd hebben, maar het doet mij wel wat, dat moederdaggedoe.

Van Nora kreeg ik een Hedera-plantje in een zelf geboetseerde bloempot. Van Marie een mooi versierde staander met een Memo-blokje.

Explore posts in the same categories: Marie, Mezelf, Nora, School

One Comment op “Moederdag nr. 2 en nr. 3”

  1. storm Says:

    Ook hier voor de mama met de kinderen ontbijt op bed gemaakt! Met drankjes (ze zijn al wat ouder).
    Al mag het dan misschien wat oudbollig zijn, het blijft werken. Zowel de kinderen als de mama (hoop ik toch) vonden het geweldig.


Geef een reactie

