Blogmeeting 2011

Het idee voor de Enige Echte Fantastische Blogmeeting 2011 ontstond eigenlijk al begin augustus van vorig jaar. Ik herinner me dat er op Twitter heel enthousiast gereageerd werd op een eventuele blogmeeting en onder andere Sara en Isabel stelden zich meteen kandidaat om te helpen organiseren. Een plezante lunchdate in Gent later werd er een datum geprikt ergens eind oktober en was de locatie ook al heel concreet. Maar door een samenloop van omstandigheden kon de meeting toen niet doorgaan.
We besloten om de meetingplannen gewoon even uit te stellen tot de lente. Meer kans op mooi, droog weer wat meer mogelijkheden biedt op een toffe locatie.

Dus ergens in februari werd de draad emailsgewijs terug opgepikt.  Door een drukke werkagenda kon Sara spijtig genoeg niet mee helpen organiseren en – nog erger – kon ze er gisteren ook niet bij zijn. Wat als oorspronkelijk lid van het organiserend comité uiteraard heel erg jammer was natuurlijk! Ik heb haar en haar lieve zoontjes alleszins wel gemist. Maar uitstel is geen afstel: volgende keer moet ze erbij zijn! Gelukkig kregen we de enthousiaste hulp van Sofie aangeboden om de meeting in goede banen te leiden.

Ik moet zeggen, er komt nogal wat bij kijken om zoiets te organiseren: een leuke locatie vinden, een datum prikken, brainstormen over activiteiten, nadenken over hapjes en drankjes, financiële regelingen enz.

En ik moet ook volledigheidshalve zeggen dat het toch vooral Isabel is die de pluimen verdient. Zij heeft talloze telefoontjes en mailtjes gepleegd. Het was ook zij die met het voorstel van Tivoli-park op de proppen kwam. Ze deed zelfs een prospectie met één van haar dochters om te kijken of de locatie geschikt is. De textielstickers en de naambandjes waren ook haar idee. Het is een waar organisatorisch talent!

En het was echt een superlokatie! Domein Tivoli in Mechelen met een prachtige kinderboerderij, gezellig zaaltje waar we konden eten en drinken en twee soorten geleide wandelingen voor de kindjes (en ouders) waarbij ze de dieren zelf eten konden geven. Grenzend aan het zaaltje was er een grote groene ruimte met massa’s kippen, alle formaten konijnen en hazen, schildpadden,… Echt heel mooi. En relaxed omdat de kinderen relatief vrij mochten spelen aangezien de ruimte afgesloten was en er maar één in- en uitgang was.

Een heel gedetailleerd verslag ga ik hier niet neerschrijven. Maar toch enkele kernwoorden: gezellig – veel volk: 24 volwassenen, 30 kinderen – toffe madammen – stoere meneren – schattige kinders – zalig om de kinderen samen bezig te zien – toch ook wel bizar om kindjes die je al zo lang kent via blog en foto’s ineens in ’t echt te zien – geldt ook voor de mama’s (en papa’s) van die kindjes eigenlijk – superleuke (kabouter)wandeling – Nora was vooral onder de indruk van het réuzenkonijn – het was dan ook een héél groot konijn – Marie had het vandaag plots over “het liedje uit de boom op de boerderij gisteren” (bij de kippen kwam er inderdaad muziek uit een boom…) – veel kunnen babbelen – maar toch nog niet genoeg want het smaakte vooral naar MEER!

En hopelijk kunnen de blogsters die er deze keer niet konden maar heel graag wilden bij zijn, er de volgende keer wel bij zijn!

Explore posts in the same categories: Bloggen, Gezin, Uitje

13 reacties op “Blogmeeting 2011”

  1. Miestaflet Says:

    Zag er heel leuk uit! En wat je zegt, dat laatste zinnetje!

  2. fie Says:

    ’t was super!

  3. elke Says:

    zag er idd leuk uit. En schattig ook, al die kabouterkindjes :-)

  4. Inge Says:

    Pff, ja, de volgende keer wil ik er ook bij zijn ;o)

  5. ysabje Says:

    als ik het geweten had, zou ik mezelf schaamteloos uitgenodigd hebben, denk ik… potverdorie.

  6. Saartje Says:

    In heb me zondag weer eens een oog uitgebleit omdat ik moe was en het beu ben en…
    Hopelijk de volgende keer ;)
    En anders nog eens een namiddag spelplezier hè? Mijn jongens spreken daar nog van :)

    • Sara Says:

      Ik vind het ook jammer dat ik er niet bij kon zijn… Volgende keer hopelijk wel!

    • Tamara Says:

      Is ’t waar? Zo grappig :) (Niet dat oog uitbleiten he, maar dat jouw jongens nog van hun speeldate praten ;) )

      We spreken zeker nog eens af! In de grote vakantie hier tijd met hopen die gevuld moet worden ;) Zou tof zijn om nog wat te kletsen en de kindjes te zien (samen) spelen!

  7. Annelies Says:

    ’t Was supertof! Inderdaad een heel leuke locatie, spijtig dat het niet wat dichter bij ons deur is, ze zouden er een vaste klant bij hebben.
    En bravo voor de organisatie! ’t Was dik in orde. Wat onwennig misschien om iedereen in het “echt” te zien maar wel heel leuk! Ik vond het tof dat we erbij mochten zijn!

  8. Marijke_ Says:

    Ik vind ’t nog altijd superjammer dat ik er niet bij kon zijn. Volgende keer zeker!

  9. maaike Says:

    ’t was super georganiseerd! en lekker! en gezellig!

    heel heel erg leuk!!!

    zo’n activiteit breekt ook het ijs wat vind ik, zeker voor de kindjes.

    missie zeker geslaagd en ik schrijf me alvast in voor een volgende zitting :)

  10. fozke Says:

    Ik vond het ook heel erg jammer dat ik er niet bij kon zijn…


  11. […] ik was er samen met de kids bij op die zonnige zondag, net zoals nog wat bekende onbekenden. En ‘t was plezant en goed […]


Geef een reactie

