Marie Krullemie

Nora was 2 jaar en bijna 3 maanden toen haar haar de eerste keer geknipt werd. En dat dat nogal een avontuur was, kan je hier lezen. En hier en hier en hier. En ja, ook hier. En tenslotte hier. Ah wacht, hier ook nog.

Marie is bijna exact een jaar ouder bij haar eerste knipbeurt. Vandaag namelijk. 3 jaar en 3 maanden. Haar haar groeit trager zeker? Of meer krullen waardoor het korter lijkt? Ze heeft alleszins veel minder en dunner haar dan Nora. Maar wel veel krullen. Krullen die volgens de kapster wel zullen verdwijnen. En volgens mij ook eigenlijk. Zeker als ik zie hoeveel krullen Nora vroeger had en hoe ze nu eigenlijk helemaal weg zijn. Alleen als ’t vochtig weer is, zit er wat krul in haar haar. Weerbarstige, slordige krullen. Net als bij haar mama.

Maar bon, zolang ons Marie’tjen krulletjes heeft, genieten we ervan en vinden we het heerlijk om in te wroeten. Maar de laatste tijd vond ik dat haar haar wat té slordig was, te wild, te ‘ontploft’. En besliste ik vandaag nogal impulsief om ze mee te nemen naar de kapper. Samen met grote zus Nora en ‘moeke’. “Gewoon wat opknippen”, “Klein beetje korter, maar echt niet veel”, “Maken dat er wat model in zit”, maar vooral: “Zorg dat haar krullen niet weg zijn!”. Dat waren mijn instructies aan de vriendelijke kapster.

En hoera hoera, ik ben content! Als je’t niet weet, zie je niet dat haar krullen geknipt zijn, maar je merkt wel dat haar haar beter ligt. Netter. Properder. Mooier.

En Marie was a-pe-trots dat ze éindelijk ook eens naar de kapper mocht. En glinstertjes in haar haar kreeg. En een schort met een elfje en een regenboog. En een snoepje. Vooral dat laatste was een hoogtepunt. Elke keer Nora naar de kapper mocht, zei Marie met een zielig gezichtje: “Als ik een beetje groot ben, mag ik ook eens naar de kapper he mama? Maar nu nog niet eh. Nu ben ik nog een beetje klein.”

Awel, lieve schat. ’t Is dat je een beetje groot aan ’t worden bent. Slik.

Explore posts in the same categories: Marie, Tleven

5 reacties op “Marie Krullemie”

  1. moeferkoe Says:

    Mooi zeg! Zo een fris kopke krulletjes! Vreemd hoe kinderen kunnen verschillen hé. Mijn Marie was een half jaar oud, toen het niet meer kon zijn, en ik de schaar in haar haar zette…

  2. fozke Says:

    Heel knap! En nog steeds mooie krulletjes :-)

    Enne, ik heb je heel avontuur eens gelezen, ik dacht dat het vooral Nora ging zijn die moeilijk zou gedaan hebben, maar ’t was de mama :p. Geweldig ;-)

  3. zwartnochwit Says:

    Amai, dat van Nora was echt wel een avontuur! En Marie haar gezichtje straalt!

    En krullen gaan er niet altijd zo snel uit hoor! Mijn zus had er ook als peutertje, en ze heeft ze toch de hele lagere school gehad. Nu is haar haar vanboven stijl, maar onderaan krult het nog steeds wel wat. Dus er is hoop! :)

  4. ysabje Says:

    mijn ongeveer even oude zoon ging nog nooit naar de kapper. ik knip het altijd. maar nu wordt het stilaan tijd om wat professionele hulp in te roepen. ik ben benieuwd of ie zo mooi zal blijven zitten als die van jou! :-)

  5. storm Says:

    Onze jongste, de zoon, wil niet meer naar de kapper. Hij wil lang haar!


Geef een reactie

