Albelli fotoboeken

Hoe is het ondertussen met mijn ZWATODOL (ZWAngerschapsverlof TO DO Lijstje)? Dat vragen jullie zich ongetwijfeld allemaal af. Wel, mijn zwangerschapsverlof is al bijna 2 maanden voorbij, maar mijn ZWATODOL nog niet. Ik heb nochtans wel het een en het ander gedaan van taakjes en klusjes, maar zo’n To Do lijstje is eigenlijk nooit eindig.

Een van de dingen die op mijn ZWATODOL stond, is het maken van digitale fotoalbums van de kinderen. Na jullie massale tips – met een eervolle vermelding van zusjesenzo –  ging ik ook effectief aan de slag.  Ik had gehoopt om in die bijna 3 maanden toch wel een 4 of 5 albums af te hebben. Maar dat was duidelijk een overschatting van mezelve.
4,5 maanden later werden er vandaag door de postbode welgeteld 2 Albelli fotoboeken geleverd:  “Nora 0 jaar” en “Marie 0 jaar”.

Maar het is een begin! En vooral een project van lange duur. Nog 5 boeken te gaan. En tegen dat die boeken klaar zijn, sta ik er waarschijnlijk weer een 3-tal achter.

Het was even nadenken welke indeling ik zou gebruiken, maar ik heb gekozen voor: per kind, per levensjaar. Dus “Nora 1 jaar” en “Marie 2 jaar”. Bijvoorbeeld. Aangezien al onze foto’s geordend waren per jaar en per maand, ben ik begonnen met onze duizenden foto’s te her-rangschikken. Per kind, per levensjaar en per maand (Nora – 1 jaar – december 2007, bijvoorbeeld). Man, wat een huzarenwerk! Uren, dagen ben ik daar zoet mee geweest. Foto per foto bekijken en ordenen bij het juiste kind.  Maar wel blij dat ik doorgezet heb, want eens ze juist gerangschikt staan, is het uitzoeken en kiezen van de foto’s die in het fotoboek mogen belanden wel ietsje makkelijker. Dan blijft enkel nog het selecteren van welke foto’s niet en welke wel bij de eindselectie belanden nog een lastig werkje. Eens de selectie gemaakt is, is het ordenen van de foto’s in het fotoboek bij Albelli peanuts. Zeker bij het maken van het tweede album, “Marie 0 jaar”, verliep dat heel vlotjes.

Geheel toevallig kwam ik bij de twee boeken hetzelfde aantal pagina’s uit, namelijk 80. Met gemiddeld 2 foto’s per bladzijde komt dat dus op zo’n 160 foto’s. Per levensjaar. Wreed eigenlijk, dat digitaal tijdperk. Maar wel leuk, zoveel foto’s!

En ik ben heel tevreden over Albelli. Makkelijk in gebruik, goeie service en het belangrijkste: goeie kwaliteit van foto’s. Stevige bladzijden ook. Wat ook een must is met 2, binnenkort 3, paar grijpgrage handjes. Ik kan natuurlijk niet uitgebreid vergelijken met andere ontwikkelaars van fotoboeken, dus ik kan niet zeggen dat Albelli de beste is. Ik heb wel ervaring met Hema en ook al lijkt hun software heel sterk op die van Albelli, vind ik Albelli net iets makkelijker en overzichtelijker om te gebruiken.

Soit, genoeg blabla, hier kan je een klein beetje piepen in de twee boeken:

Ze zijn eigenlijk al een maand of zo klaar. Alleen ontbreekt het mij momenteel aan tijd en moed om aan “Nora 1 jaar” te beginnen.
Bij deze daag ik mezelf uit om na de grote vakantie (ben thuis van 1 juli tot 16 augustus) nog eens 2 boeken af te hebben… Spannend!

Explore posts in the same categories: Marie, Nora, Vanallesennogwat

6 reacties op “Albelli fotoboeken”

  1. zusjesenzo Says:

    Oooooh, maar zo’n toffe covers zeg! En echt, bij elk boek gaat het elke keer weer iets sneller. Wij zitten ondertussen al aan 16 boeken :-), maar plezier dat de kinderen daar hier al aan gehad hebben!

  2. Inge Says:

    Zo doe ik dat dus ook. Heel langzaam, maar zeker! 1 boek per geboortejaar en we hebben er hier al 4 ;o)

  3. fozke Says:

    knap, knap! Zoals ik op FB al zei, ben ik ook terug in gang geschoten, met mijn foto-albums. Ik was in januari heel ijverig begonnen, en daarna niks meer. Maar kom, ik doe mee om er ook nog een paar af te krijgen deze zomer!

    Ik heb de eerste levensjaren per kind gedaan, nu werk ik per jaar algemeen! Anders vind ik er echt geen overzicht meer op…;-)

  4. Patsy Says:

    Oh wat knap! Ik moet dringend mijn album “2010” afwerken, maar het komt er maar niet van… net zoals de andere dingen op mijn to-do lijstje. Tegen dat ik iets kan schrappen, staan er alweer twee taken bij :-(


  5. Mooi! Doet er mij aan denken … zucht….

  6. Philip Says:

    @zusjesenzo: inderdaad, de kinderen beleven nog het meest plezier aan de fotoboeken. ’t Is dan ook aan te raden om fotoboeken te nemen met een harde kaft :-)
    We kwamen zelf op het spoor van Albelli via een positieve recensie van de Albelli fotoboeken op http://www.digitale-foto.be/fotoboeken_albelli.php en hebben zelf als volwassenen ook plezier aan het samenstellen van het boek zelf.


Geef een reactie

