Start 2 Jank

Ik doe weer van Start 2 Run met Evy Gruyaert in mijn oortjes. ’t Is te zeggen: ik was al eens begonnen begin april maar rond de paasvakantie opnieuw gestopt. Maar nu dus bijna 2 maanden later opnieuw de draad opgepikt. Ik weet zelfs niet meer welke mijn laatste les was, dus ik heb er ne slag in geslaan en terug begonnen met les 13.

En het gaat vlot en ik geniet zelfs van het lopen. Behalve de eerste twee minuten, dan ga ik telkens een beetje dood. Maar het doet wel deugd. Ik hoop dat ik de reeks kan uitlopen, want ik heb mezelf beloofd dat ik mezelf zo een registratieding voor aan mijn pols cadeau doe als ik 5 km kan lopen. In de hoop dat dat een stimulans is om af en toe blijven 5 km te lopen.
En in de hoop dat daardoor de kilo’s er weer afvliegen, want ondanks het toch echt wel redelijk strikt tellen van puntjes, blijf ik al 3 weken op hetzelfde gewicht hangen. Frustrerend, ik zeg het u. Maar we blijven volharden. Ze zullen er ooit wel afgaan. Het moet.

Maar eigenlijk is dit allemaal een inleiding voor wat ik eigenlijk wou vertellen.
Namelijk dat ik een nieuwe Start2Run-podcast gedownload heb. En betaald. 12,95€. Ketsjing. Ook met Evy Gruyaert maar met eens andere muziek. En dat mocht wel eens want na de lessenreeks al (minstens) 2 keer begonnen te zijn, was ik de muziek lichtekes beu gehoord. Vandaag trouwens gemerkt dat het loopschema precies ook verschilt met de vorige reeks. Het zijn nu 30 lessen (10 weken) in plaats van 27 lessen. Je kan ook kiezen voor 0 tot 5 km in 7 weken (21 lessen), maar dat leek mij een beetje te overmoedig.

En de reeks begon goed: Stromae met “Alors on danse”. Ideaal loopnummer, vind ik. Maar toen begon ik me lichtjes te ergeren aan het gezever en geleuter van Evy tussen en tijdens de loopsessies. Geleuter dat er bij de vorige reeks ook wel al bij was, maar nu dus véél meer aanwezig is. Aja, ze hebben nu ook een boek “Start 2 Run” dat vollenbak gepromoot moet worden. En ze slagen er zelfs in om via mijn oortjes reclame te maken voor het boek “Start 2 Veggie”. Ook met Evy Gruyaert. Evy’tje toch. Aja, want “Wist je dat veel sportmensen ook vegetariërs zijn? Denk maar aan Carl Lewis en *weetvoornaamnietmeer* Navratilova. En *enter belerend gezwets over vleesvervangingsprodukten*” Pas op, niets tegen vegetariërs, echt niet. Maar ik heb echt geen nood aan iemand die me probeert te overtuigen om dat lekker mals stukske vlees te laten als ik aan het afzien ben.

Maar bon, tot daar aan toe. Daar kan ik nog net mee leven.

Maar wat er wél compleet over is. Wat echt wel niet door de beugel kan.
Dat is dat mijn oren plots geteisterd werden door het gejank van die verdomde Justin Biebe. Dat is er echt over, Evy, echt waar. Dat zijn fouten, grote fouten.
Fouten die zelfs Stromae, Mika, Queens of The Stone Age nauwelijks kunnen compenseren.

Tenzij het de bedoeling is dat ik het harder op een lopen zet van miserie. Dat kan ook.

P.S.Weet je wat ik trouwens zonet ontdekt heb? Neen he? Awel, dat ik in september 2008 de lessenreeks al eens helemaal voltooid heb! En ik wist dat dus niet meer! Waar een blog al niet goed voor is. Ik was er echt van overtuigd dat ik al veel keren was begonnen met het loopschema maar nooit helemaal uitgelopen heb. Maar niet dus. Ik heb dus ooit 5 km aan één stuk kunnen lopen. Wauw. 

Explore posts in the same categories: Kleine Ergernissen, Mezelf, S2R, WW

7 reacties op “Start 2 Jank”

  1. elke Says:

    Ik ben bij deze heel erg overtuigd om het niet aan te schaffen :-D
    (maar eigenlijk ging ik dat hoe dan ook niet echt doen, vermoed ik…)

  2. kientjes Says:

    JUSTIN BIEBER??? WTF… Djeez, nu is ze echt laag gevallen ;o)

  3. fozke Says:

    Haha, en daar betaal je dan 12 euro voor. Wij proberen wel zo weinig mogelijk vlees te eten, maar nen hele parlé daarover tijdens het lopen, zou ik ook wel kunnen missen…

  4. ilse Says:

    Ga dan voor een iphone of android met de gratis runkeeper app. Het enige dat je dan niet hebt is een hartslagmeter, maar je kan dan wel je eigen muziek draaien en nog beter al je loopgegevens en afstanden bijhouden. Als je wil zegt de runkeeper madam ook elke 500 meter hoever je al liep en je kan er ook je eigen loopschema’s in kwijt. Een beetje een aanrader dus!
    Go for it!

  5. Hiskia Says:

    ik dacht er dus over om ook eens keurig te betalen voor wat motivatie….bedankt voor je bericht ;-)

  6. Storm Says:

    Gewoon die brol eraf gooien! Je eigen muziek erop. Ergens een trainingschema afdrukken en verder doen!

    Veel succes!

  7. Patsy Says:

    Oei, komt dienen Bieber dan nóg eens aan bod? Heb zopas aflevering 10 afgewerkt. Ergens in het begin, jankte hij ook al veel baby’s bij elkaar. Dus na aflevering 13 mag ik hem nog eens verwachten… ’t is maar dat ik voorbereid ben ;-)
    Amai, sjiek dat jij zo kan herbeginnen aan aflevering 13.
    Ik bedacht me zonet nog – tijdens het lopen – stel dat ik de 5 km kan lopen, dat ik dan deze winter ophoud (dat zit er dik in) en dat ik dan volgende lente opnieuw zou moeten beginnen… het idee dat ik van nul zou moeten herbeginnen, deed me de moed tot ver onder de grond zakken.
    Thx voor de peptalk: als’t een beetje meezit, behoud ik toch iet-of-wat van conditie…


Geef een reactie

