Vakantie!

Voila se. ’t Schooljaar zit er weer op. Voor Nora is het de derde keer afscheid nemen van een juf, voor Marie nog maar de eerste keer. Hoewel voor hen het afscheid niet echt zwaar te noemen is, eerlijk gezegd. Nora is vooral gefocust op onze reis naar ons “zomerhuisje” in Zeeland binnenkort. En Marie kan niet wachten om naar juf Kristin te gaan in de 1ste kleuterklas. Ze vraagt namelijk al ongeveer 2 weken elke avond of ze dan morgen bij juf Kristin mag. Nog een klein beetje geduld, lieve schat…
Uiteraard gaan ze hun juf wel missen en uiteraard vonden ze het een superjuf. Dat heb ik gedurende het schooljaar genoeg gehoord en gemerkt. Hun juffen zijn hun goden. En terecht! Het zijn superjuffen. Nora en Marie zaten in twee monsterklassen: 29 2de kleuters, 33 peuters. En toch bleven de juffen elke dag even enthousiast, even lief en even gedreven. Chapeau. Echt.

Dus werden ze in de watten gelegd en zorgden we voor een kleine attentie: elk een notaschriftje dat gekaft werd met een tekening van de meisjes en nadien geplastificeerd. Met binnenin een (zelf bedacht, dames en heren!) versje.

 

Een ideetje van An Nelissen trouwens, waarvoor dank :)

En nu vakantie! Ook voor mij trouwens. Tot 16 augustus. Jaha, ik prijs mezelf heel gelukkig dat ik zoveel tijd mag doorbrengen met mijn drie bloedjes. Ik ga er vollenbak van genieten. Maar ik hou ook een klein beetje mijn hart vast voor de drukte. En ik hoop vooral dat ons middelste een klein beetje van haar kuren verliest want het niet luisteren, uitdagen, puur negeren, extreem tegendraads doen beginnen mij lichtjes tegen te steken van tijd tot tijd. Net nu de oudste iétsje minder boos, onbeleefd en arrogant aan ’t doen is, gaat Marie een beetje grenzen aftasten. Zo gaat dat dan natuurlijk met 2 of meer kinderen.

Maar goed, dat kunnen we wel aan. Morgen (relatief) uitslapen, op ’t gemakje aankleden, eventueel boterham in de zetel (om te vieren dat het vakantie is…) en samen wat gaan winkelen (met meter/moeke): ik ben er helemaal klaar voor!

Explore posts in the same categories: Marie, Nora, School

One Comment op “Vakantie!”

  1. Isabelle Says:

    Tamara,dit schooljaar zit erop. Eindelijk vakantie. Geniet van die exclusieve tijd samen met je kleine madammekes. ’s Morgens stillekes opgang komen is voor mij het leukste dat er is. Lekker lang in pyjama, een uitstapje, wat knutselen, wat kan het leven toch heerlijk zijn. Veel zonnige dagen toegewenst de komende periode. Genegen groetjes. Isabelle


Geef een reactie

