Girl talk in de auto

Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar hier worden de interessantste gesprekken met mijn meisjes in de auto gevoerd. Als ik zelf vraag hoe het op school was of wat ze gedaan hebben of met wie ze gespeeld hebben, lossen ze eigenlijk heel weinig. Maar in de auto, op onverwachte momenten kom ik soms plots heel veel te weten over school.

Zoals een tweetal weken geleden:

Nora: Mamaaaaa?

Ik: Ja schat?

Nora: Weet je? Ik heb een liefje op school. – En terwijl ze dit zegt, kijkt ze superverlegen en beschaamd weg en verstopt ze haar gezicht bijna helemaal in haar autostoel

Ik: Aaaah, is ’t waar? Amai amai. En, vertel ne keer. Wie is jouw lief?

Nora: Awel, C. eh. Allez ja, eigenlijk ben ik verliefd op A., ma ja, hij is verliefd op E. en E. ook op hem, dus da gaat ni eh dan. Dus dan moet ik iemand anders zoeken eh.

Ik: Aja, ok. Dat is wel goed gezien van u. En in welke klas zit C. dan? (Aangezien ik vrij zeker was dat er geen C. in haar klas zit…)

Nora: Ah, bij juf Judith eh  (Noot: Bij juf Judith zitten de peuterkes…)

Ik: Ah! Maar dan is hij veel jonger dan jou? Zelfs nog jonger dan Marie?

Nora: Jaja. Maar das ni erg eh. Want dan kan ik hem goed vastpakken om veel kusjes te geven.

Ik: Ahzo. En, ehm, hoeveel kusjes geef je hem dan zo? En zijn die kusjes dan op de kaak?

Nora: Maneen, op de mond eh! Maar C. wil niet zoveel kusjes geven. Hij draait zijn gezicht altijd weg.

Ik: Oei, en wat doe je dan?

Nora: Ah, hem toch kussen natuurlijk, ’t is wel mijn lief eh!

Ik: Maar vindt hij jou dan ook tof? Is hij ook verliefd op jou?

Nora: Ik denk het wel. Hij zegt dat toch.

Ik: Ah allez, das tof.

Nora: Maar ik vind het wel echt niet leuk dat hij altijd wegloopt als ik hem wil kussen.

Ik: Goh, misschien moet je eens proberen van hem niet zoveel en zo vaak kusjes te geven? Gewoon een handje geven ofzo. En hem niet meer zelf kussen. En dan na een tijdje zal hij wel weer een kusje willen en het zelf vragen of komen geven. Jongens vinden teveel kusjes krijgen niet altijd zo leuk eh zoeteke.

Nora: Mja. Ik zal wel zien eh morgen, mama.

Ik: Das goed, jong.

 

Als dat geen wijze liefdesles is.

 

En ook: arme C.

 

Explore posts in the same categories: Kinderklap, Nora

7 reacties op “Girl talk in de auto”

  1. jessie Says:

    LOL! Geweldig zeg! :-) Kijk er al naar uit om ook zo’n gesprekken te voelen

  2. jessie Says:

    euhm, te voeren dus!

  3. zapnimf Says:

    Aha, een dominantje dus.

  4. Marleen Says:

    Schitterend! Als hij 16 is zal arme C. wel anders gaan denken over zoveel vrouwelijke aandacht, al hoop ik voor hem dat hij dan wel eerste keus wordt!

  5. ysabje Says:

    ’t is nu al een nymfomane. houdt ze maar in ’t oog! :-)


  6. […] een tekening knutselde. Een jongen uit het – hou u vast –  6de leerjaar! Ze houdt van variatie. En de liefde is groot. ‘t Is te zeggen, van haar kant toch. Hij weet van niets. Elke dag […]


Geef een reactie

