Microgolfbrownie

Mijn geheugen is een zeef momenteel. Leve mijn To Do Boekje en Evernote op mijn smartfoon of het zou hier nogal in het honderd lopen. En toch ben ik vergeten bloggen over iets waarvan ik metéén dacht: “Man, dat moet ik bloggen!”. Ondertussen eigenlijk al bijna een maand geleden.

Dus bij deze.

Voor Lena haar dubbel verjaardagsfeestje bestelden we een taart bij de bakker en maakte ik zelf ook cake/taart. Zaterdag werd het de kersencake. In hartjesvorm, uiteraard. En zondag chocoladecake in hartjesvorm. Een brownie, eigenlijk.

Niets wereldschokkend allemaal. Ware het niet dat die brownie niet in de oven gemaakt werd… maar in de microgolfoven! Jaja, u leest het goed: mi-cro-golf-o-ven. Dat ding waar je eigenlijk feitelijk geen dingen à la cake en taart en koekjes kan/mag in bakken.Dacht ik.

Ik las hét receptje heel lang geleden eens op deze geweldig mooie, creatieve, wauw-blog van Tante Hilde en bewaarde het recept in mijn favorieten. Voor als-ik-ooit-eens-snel-en-makkelijk-chocoladetaart-wou-maken. Rond Lena’s verjaardag kwam ik die link toevallig opnieuw tegen en *ping!* Ik ging dat eens proberen. Wegens tijdsgebrek kon ik het recept niet op voorhand uitproberen en maakte ik de microgolfbrownie enkele uren voor aanvang van het feestje – wat voor een paniekerige stress/controlefreak als ik heel wild gedrag is. De eieren, chocola, suiker, water en bloem werden bij elkaar gemengd en in de microgolf gezwierd. Met een heel klein, bang hartje. En met een plan B: namelijk opnieuw kersencake. Het mengsel in de hartvorm draaide 10 minuutjes rond in de microgolfoven – “10 minuutjes maar? Allez, jong!?” ” Jaja, slechts 10 luttele minuutjes!” – en huppakee: u hebt een mooie, lekkere heerlijke brownie in hartjesvorm! Echt echt echt, heel lekker. En makkelijker dan gemakkelijk. En sneller dan snel. Ik was redelijk euforisch. En nog steeds vol ongeloof dat dat zomaar kan in de microgolfoven. Amazing.

En lekker. Dus.

Met dank aan Tante Hilde voor het sublieme recept!

Een foto heb ik jammer genoeg niet. Daarvoor was de cake veel te snel opgegeten.

Explore posts in the same categories: Bloggen, Keuken, Lena

2 reacties op “Microgolfbrownie”

  1. missfolies Says:

    Heb ’t recept al op Pinterest gezet, om niet te vergeten. Klinkt gek, maar makkelijk! :)

  2. meter/moeke Says:

    lijkt me tof om op t werk eens temaken
    stuur je het recept es door
    liefs


Geef een reactie

