23 gilets. 21 pullekes.

Taakje van vandaag: onze kleerkast rek (*) uitkuisen. Kleding die al jaren niet gedragen werd of kleren die te groot zijn mochten weg zodat er wat extra ruimte gecrëerd werd en de stapeltjes weer netjes en proper konden liggen.

Ik dacht dat het maximum 2 uurtjes ging duren, maar uiteindelijk ben ik er toch een 4-tal uur aan bezig geweest. En eigenlijk vond ik het zelfs nog leuk om te doen ook. Hoe zot is dat.

Vooral het resultaat geeft een geweldige voldoening. 2 grote vuilzakken kleding voor spullenhulp. En 1 grote gewone zak met de mooiste stukken voor mijn 2 nichten die hopelijk met een deel ervan iets kunnen doen. Maar vooral: een kledingrek met mooie, nette, overzichtelijke stapeltjes T-shirts, kleedjes, rokken, truien,… Zalig, jong. Maar zalig! Ik heb mij er echt 5 minuten bij neergezet en ervan genoten. Beetje tureluut ik, soms.

Maar het geweldigste van al moet nog komen. In een hoekje van de slaapkamer lag een stapel kleding die te klein was. Daar letterlijk gesmeten toen ik zo’n jaar geleden op zoek was naar kleding die nog paste op mijn net bevallen lijf. Frus-tre-rend.
Maar nu zijn die kleren dus niet.meer.te.klein! Hoe zalig is dat, seg. Ok, sommige dingen zitten nog wat krap, maar met 6 kilo minder zal dat allemaal opgelost zijn. Positief denken, uhuh. Echt een plezant gevoel om ineens extra rokjes en kleedjes erbij te hebben zonder te moeten gaan shoppen.

Zo was er ook het kleedje dat me ooit paste en dat ik geweldig vond. Maar toen vreselijk te klein was. En ik compleet gefrustreerd en ervan overtuigd dat het me nooit meer zou passen. Ik wou het vandaag toch nog eens proberen aandoen en oh my god, het past terug! Content dat ik was! Zo content dat ik een foto nam. Ik ben soms een oppervlakkige trien, ja.

Oh, en een foto van ons rek na de make-over heb ik ook genomen. Jammer eigenlijk dat ik geen voor-foto heb.

Eén vierde van het rek (de linkse kolom) is van de wederhelft. Ál de rest is van mij, ja. Genoeg kleren, me dunkt. Alhoewel ik eigenlijk niet kan inschatten of ik meer of minder kledij heb dan de gemiddelde vrouw?
Hoewel. Ik heb heel toevallig eens geteld hoeveel gilet’jes en pulletjes ik heb (ná het sorteren). 23 gilet’jes en 21 pullekes. Ahum. Ik kan wel even voort, denk ik. Dus dat voornemen om minder te shoppen: poepsimpel! Ahum again.

(*) Ooit komt er een grote, degelijke, echte kleerkast. Met kapstokken om kleding aan te hangen in plaats van álles in stapeltjes te moeten leggen…

Explore posts in the same categories: Huis, Mezelf, Vanallesennogwat

12 reacties op “23 gilets. 21 pullekes.”

  1. Karen Says:

    Meer of minder dan de gemiddelde vrouw, da’s moeilijk te beoordelen he. Maar je hebt toch alvast meer dan mij, veel meer zelfs. Ik denk dat ik zou toekomen met uwe wederhelft zijn rekske :-)
    Maar ik heb als excuus dat ik een tijdje geleden net zo’n grote kuis gehouden heb als jij, en er is toen veeeeel weg gegaan. En ik ben sindsdien eigenlijk niet meer echt gaan shoppen, behalve voor de dochters dan. Dat wordt dus dringend tijd me dunkt!

  2. Karen Says:

    Schoon kleedsken trouwens!

  3. kientjes Says:

    Ik zou ook toekomen met 1 rekske vrees ik… Als “vrouw van formaat” ben ik helaas enorm beperkt in het vinden van leuke kleding. Maar wel zalig; dat opruimen. Ik kan daar ook enorm van genieten ;o)


  4. Alleszins een pak meer dan ik heb, denk ik, maar ik ben waarschijnlijk niet echt de gemiddelde vrouw. Ik shop ongeveer 2x per jaar, in 1 winkel (min of meer) en draag mijn kleren vrij lang. Zijn dat al je kleren (winter én zomer)?

  5. Says:

    ik peins dat ik ongeveer wel evenveel kleren in mijn kast liggen heb :-). En dat van die hoeveelhied pullekes en giletjes klinkt héél bekend. En toch hé, telkens denk ik, hm dàt kleurken heb ik nog niet….Maar ook hier staat terugschroeven in shoppen hoog op het goede voornemens lijstje. En ik ben goed begonnen want gisteren tijdens marens middagdut ben ik rap eens 2 winkels gaan doen en ik heb héél bewust gekocht.. alleen maar voor de kindjes, aleen maar soldekes en alleen maar dingen voor volgende winter. (in tegenstelling tot vorige solden toen ik met een ganse karrevracht kleren thuiskwam die niet in solden waren, die nog voor het lopende seizoen waren en hoofdzakelijk voor mij :-)).

  6. ilse Says:

    Mijn kleerkast … stond ook op mijn planning tot de kuishulp haar rib brak en ik vandaag (en gisteren namiddag) de stofzuiger en dweil zelf ter hand nam. Hier in de kast veel spullen die te groot zijn of al jaren niet gedragen …

  7. Isabel Says:

    Waw zeg! Ik kom zéker ook toe met één zo een rekje. Hier ligt nu ook alles zo op houten rekjes (er kruipt daar toch massa’s stof op hé), maar binnen een jaarke (hopelijk) wonen we in een huis met zoiets als een d.r.e.s.s.i.n.g.! *oppervlakkig blij* ;)

  8. Katrien Says:

    Pfoeh! Ik zou mijn gerief ook met gemak op zo één rekske kwijt kunnen… Mét het te kleine gerief erbij. Mijn kleerkast is een ramp na zes jaar dragen, baren en voeden…

  9. maaike Says:

    tgoh hier ook veeeeeeel minder kleding
    ik heb net een toren kleding waar ik al een tijd “net niet meer” inkon, weggedaan
    sommige dingen met pijn in het hart
    maar hey, regime enzo… ik kan dat echt niet opbrengen :)
    en de daklozen konden maar blij zijn met die kleding :)

  10. kelly Says:

    ik ben zwaar onder den indruk :) van de hoeveelheid, van de netheid, van het weg kunnen doen, ..

  11. zapnimf Says:

    Als je er lol in hebt, kom dat dan alstublieft ook een keer bij mij doen, die klerenopruim.

  12. An Says:

    Dit postje had wel het mijne kunnen zijn :)
    Vorige week heb ik hier ook eens goed ‘geruffeld’ in mijn dressing en ongelofelijk maar waar, ’t heeft ook hier deugd gedaan.
    Ik vulde 3 vuilbakzakken met kleren voor spullenhulp. En mijn rek ziet er nog steeds giga vol uit. Heb me dan ook voorgenomen om eens kleren te beginnen verslijten alvorens ik ze vervang door de laatste trends en moddellekes…


Geef een reactie

