My sweet Valentines!

Jaja, het is vandaag Valentijn. Blablabla. Ik vind dat een erg overbodig en vreselijk commercieel gedoe en “wij doen daar dus niet aan mee”. Toch niet meedoen in de zin van cadeautjes, etentjes, uitjes en dergelijke. Een klein kaartje kan dan weer wel.

Maar! Dat was duidelijk buiten Nora gerekend. Ik had daar helemaal niet bij stilgestaan, maar Nora associeert Valentijn blijkbaar met haar mama en papa die ze – blijkbaar – graag ziet(*). Ze maakte maandag twee tekeningen op school en stak die in een zelfgemaakte envelop. De juf hielp haar met de tekst op de envelop:

(Ze is tegenwoordig nogal into zeemeerminnen…)

Zo lief! Echt hartverwarmend. De schat.

En toen Marie zag hoe blij ik was met de verrassing van Nora kwam ze een kwartiertje later aandraven met dit:

 

“Omdat ik jou ook graag zie, mama! En omdat je mijn beste vriendin bent!”
De lieverd.

 

(*) En ook wel een beetje met haar “lief” R. voor wie ze ook een tekening knutselde. Een jongen uit het – hou u vast –  6de leerjaar! Ze houdt van variatie. En de liefde is groot. ’t Is te zeggen, van haar kant toch. Hij weet van niets. Elke dag neemt ze zich voor om iets te zeggen tegen hem, maar voorlopig zonder gevolg. En ze maakte al heel wat tekeningen voor hem, maar ze blijven stuk voor stuk in haar boekentas zitten. En er was ook concurrentie met klasgenootje K. die ook verliefd was op R. Ze maakten allebei een tekening en het plan was dat R. mocht trouwen met de persoon met de mooiste tekening. Maar R. zag de tekeningen nooit. En K. werd verliefd op een andere jongen. Maar Nora blijft fan van R. Ze hebben elkaar zelfs al gekust, jaja.  “Allez, niet echt gekust eh mama. Ik heb hem een kus op zijn poep gegeven maar hij heeft het niet gevoeld. Want het was met mijn hand.”

En ja, nu vinden we dat nog enorm schattig en aandoenlijk. Nu nog wel…

 

Explore posts in the same categories: Marie, Nora, School, Vanallesennogwat

2 reacties op “My sweet Valentines!”

  1. zapnimf Says:

    Ik mag ondertussen al extra porties koken.


Geef een reactie

