Runkeeper vs Endomondo

Ik loop nog steeds. Wie had dat ooit gedacht! Ik niet alleszins. In de winterperiode is de frequentiewel  heel laag. In het beste geval om de 2 weken, maar vaak ook maar om de 3 weken.

Het zijn niet zozeer de temperaturen die me tegenhouden om een toertje te gaan lopen. Lopen in de (vries)kou vind ik zelfs wel nog leuk. Zolang ik handschoenen aanheb, want mijn vingers zijn veruit de enige lichaamsdelen die na 10 minuutjes lopen niet opgewarmd raken. Alleen als de straten glad liggen of als het echt veel regent, dan pas ik. Maar de grootste belemmering is eerder dat het zo snel donker is. Voor de winter liep ik woensdag in de vroege avond, maar in de winter is het dan al donker. En ik loop onder andere door afgelegen velden zonder enige verlichting en dat riskeer ik toch niet. Zelfs niet met fluo hesje. Maar goed, het is nu al wat langer lichter dus heel binnenkort probeer ik opnieuw 2 keer per week te lopen. Of toch minstens 1 keer.

Ik loop telkens een toertje van 5 km. Niet meer, niet minder. En voorlopig is dat meer dan genoeg. Na mijn 5 kilometer ben ik echt wel op. Hoewel ik de laatste paar keer precies wel nog langer kon lopen. Een snelle loper ben ik (nog steeds) niet: ik doe ongeveer 37 minuten over die 5 km. Maar dat maakt ook niet uit. Ik troost me met het feit dat het vooral te maken heeft met de heuvelachtige route en de soms heel modderige ondergrond ;)

Het vertrekken zelf is nog altijd het lastigste. Vaak heb ik er niet zoveel zin als ik vertrek. Maar achteraf en tegenwoordig ook tijdens het lopen heb ik er ongelofelijk veel deugd van.

Hier vroeg ik al eens advies om mijn looptijden en -afstanden te registreren en bij te houden. En het werd Runkeeper. Heel tevreden van eigenlijk. Het doet wat ik wil dat het doet.

Maar nu zie ik op Facebook veel vriendinnetjes Endomondo gebruiken.
En daarom mijn vraag: Waarom Endomondo? Wat is het verschil met Runkeer? Wat is beter? Wat is slechter? Is het gebruiksvriendelijk? Zou ik overschakelen?

Dus Lien en Annelyse en anderen: fill me in please! :)

Explore posts in the same categories: Lopen, Mezelf

5 reacties op “Runkeeper vs Endomondo”

  1. Annelyse Says:

    de hoofdreden voor mij om endomondo te kiezen is dat mijn garmin er gemakkelijk mee in te laden is, ik doe namelijk nog zeer veel met mijn garmin forerunner (vooral fietsen feitelijk), want lopen doe ik ondertussen ook met de gsm.
    Verder heb ik gewoon ook meer actieve vrienden lopers op endomondo. Ik heb de indruk dat de meeste regelmatige lopers voor endomondo kiezen.

    En misschien kan je dat op runkeeper ook, maar wij maken regelmatig een ‘challenge’ om de motivatie er wat in te houden.
    Momenteel loopt er een ‘om ter ’t meest kilometers’ tot het eind van ’t jaar, en ’t is wel zeer motiverend om te gaan lopen als je wat in te halen hebt. (en momenteel sta ik op 2, maar ik ben geblesseerd, dus ik zal wel zakken in die ranking)

    Altijd welkom op endomondo trouwens ;-)

  2. ilse Says:

    Chapeau dat je het zo goed volhoud. Ik ga elke week zeker een keertje lopen (maar ik merkte dat één keer te weinig was … en conditie direct de dieperik in, een half uur lopen .. dan moet ik veel moeite doen) alleen met de sneeuw hebben we er een sneeuwwandeling van gemaakt. Ik houd het bij runkeeper, gewoon omdat ik daar tevreden over ben.
    Doe zo voort!!!!

  3. zapnimf Says:

    Ferm.
    (zegt iemand die allergisch is aan lopen)

  4. Tamara Says:

    Ik ben gisteren voor de eerste keer gaan lopen met Endomondo en me like!

    Heel makkelijk in gebruik, tof dat je afstandsdoel kan instellen zodat ik niet steeds moet kijken hoeveel ik gelopen heb en ook de site is heel aantrekkelijk: veel cijfertjes en analyses van mijn loopprestatie en makkelijk om de prestaties van vrienden te zien en de routes te bekijken.

    Maar vooral: zo tijdens het lopen ineens peptalk horen zoals: ‘Goed bezig, Tamara’ en ‘Go girl, go’ in een Engels accent: geweldig :)


Geef een reactie

