#Wijvenweek – beautyqueen in het diepst van mijn gedachten

Opdracht:
We beginnen de week luchtig en frivool, zoals wij zelf natuurlijk allemaal zijn op een doorsnee maandag. De eerste dag is het thema namelijk uiterlijkheden. Hoe we er echt uitzien, ’s ochtends bij het ontwaken, en hoeveel werk en lepe truken we werkelijk nodig hebben om er uit te zien zoals u ons op de trein tegenkomt, een paar uur later. The way I look today (en dat mag gerust eens een foto zijn van voor uw haar is gekamd of er een laag schmink op ligt), outfit posts (maar dan wel alle outfits van de dag, niet alleen die ene glamoureuze waar ge drie uur over nagedacht hebt), het kan allemaal vandaag. Als ge maar een beetje eerlijk zijt.

 

En we vallen met de deur in huis. Zo stond ik vanmorgen op:

Een klein beetje verwaaid, ahum. En met bril die ik enkel draag van badkamer naar bed en omgekeerd. En met een blik en humeur: “Laatmijgerust!”.

Ik geef toe, ik ben best wel een beetje ijdel.
Ik sta er bij stil hoe ik eruitzie als ik buiten ga en probeer er zo goed als mogelijk uit te zien. Zelfs al is het maar om de kinderen af te zetten op school of om gauw naar de bakker te gaan. Ik draag graag en vaak kleedjes en rokjes. En zo goed als altijd schoenen of botten met een hak. Wat zeker niet wil zeggen dat ik elke dag perfect stijlvolle kleren draag. En al zeker geen dure merkkleren. Leve de H&M en JBC. En ook leve kleren die ik al jaren heb en die nog steeds passen en ok zijn.
Ik heb graag dat m’n haar goed ligt als ik buiten ga, maar dat is een grote uitdaging. Ik heb licht krullend, fijn haar dat elke dag een beetje anders ligt. Meer niet goed dan goed. Ik ben al jaren zoekende naar een mooi kapsel dat makkelijk te onderhouden is en niet snel slordig wordt. Maar ’t is niet gemakkelijk. En oh ja, mijn haarkleur ben ik ook een beetje beu. Ik zou het graag eens laten kleuren, maar ik durf dat eigenlijk niet. En heb ook geen flauw benul in welke kleurnuances ik zou moeten denken…
Als er iemand tips of advies heeft: shoot!

Nu, wat make-up betreft, ben ik heel sober. Al ga ik de laatste jaren deur niet uit zonder, dat dan weer wel.  Enkel wat mascara en oogpotlood. Geen lippenstift, geen oogschaduw (tenzij voor avondjes uit), geen fond de teint of blush, geen nachtcrèmekes, geen antirimpelsmeersels. Zelfs niets om te ontschminken ’s avonds. En neen, dat is niet zo goed naar het schijnt. Sinds héél kort gebruik ik wel verzorgende dagcrème van Nivea. Soms, niet dagelijks. Omdat enkele collega’s toch wel heel verbaasd reageerden toen ik opperde dat ik NIETS van crèmekes gebruikte. Ik ben dan ook gezegend met een vel dat er behoorlijk egaal en glad uitziet. Ook van wallen of donkere randen ben ik tot nu toe gespaard gebleven. De voordelen van een bleek (maar bleek!) vel en een gezicht vol sproeten, denk ik. Door die sproeten is het ook geen goed idee om fond de teint te gebruiken. Dat gaat mij gewoon niet af. Of ik gebruik niet de goeie of niet de juiste techniek, dat kan ook. Want wat het aanbrengen en gebruiken van make-up betreft, ben ik een absolute leek en nitwit. En lui, ook. Dagcrème smeren, mascara, oogpotlood, haar kammen en soms, heel soms, als het echt geen zicht is, mijn vreselijk weerbarstige froufrou nat maken en brushen waardoor hij toch de volle 2 uur goed ligt, het mag allemaal echt niet langer dan 10 minuten duren.

Ziehier mijn door-de-weeks make-up arsenaal:

En zie hier hoe ik eruitzie na 5 km lopen, een doucheke, gebrusht haar (dat er nog steeds droog, warrig en ontploft uitziet. Maar dat betert wel in de loop van de dag.) en Nivea crème, mascara en oogpotlood.

Maar nog steeds niet echt wakker *geeuw*

Op wijvenblogs.be kan je lezen wie er nog allemaal meedoet aan wijvenweek.
Explore posts in the same categories: Bloggen, Mezelf

8 reacties op “#Wijvenweek – beautyqueen in het diepst van mijn gedachten”


  1. Gij ziet er gewoon fantastisch goed uit ! En ik ben jaloers op uw velleke :-)

  2. mama Says:

    wees fier op jezelf
    je ziet er stralend uit
    een lieve,zachte moeder en een attente dochter

  3. missfolies Says:

    Jij hebt gewoon niet meer nodig dan dat om er stralend uit te zien! *beetje jaloers* ;)

  4. Katja Says:

    Inderdaad, je ziet er stralend uit…

  5. mieke Says:

    Ik vind het wel iets hebben zo met bril en verwaaid haar. Natural beauty noemen ze dat. Schoon!

  6. Tamara Says:

    @nobutterfly: Neen gij! :) Minstens 1 keer per week, soms 2 keer.


Geef een reactie

