#wijvenweek – Guilty pleasures en kleine kantjes

Opdracht:
Sommige dingen vertelt u tegen vriendinnen, giechelend bij een glas witte wijn, maar ver weg van het internet. Behalve vandaag. U beslist natuurlijk zelf hoe ver u gaat, en we weten dat ook maar al te goed: de wereld leest mee en sommige dingen moet de wereld nooit weten. Maar andere zaken houden we misschien voor onszelf terwijl ze eigenlijk niet zo erg zijn. Het voordeel van het toch online te gooien is dat u zich kan verwachten aan een hoop “allez, ik heb dat ook”, en “kind toch, ge moet daar niet mee inzitten” in uw commentaren. En neem het van ons aan: goud waard zo’n dingen. 
Geef ons dus: uw guilty wijvenpleasures, als ik me liet gaan dan …, uw liefde voor bleitfilms, de chronologie van één van uw breakdowns, wat u echt denkt over andere vrouwen, wat u niemand ooit vertelt (gewicht, hoeveel u echt eet, …), uw onzekerheden, uw werkpunten, waarin u keihard suckt… Of misschien wilt u wel vertellen over die keer dat uw masker wel degelijk heeft gewerkt om ergens te raken, of iets te verkrijgen?


  • Ik heb maandlenzen, maar ik draag ze gemakkelijk 2 maanden. Tot ze echt vuil zijn en ik last begin te krijgen van mijn ogen.
  • Ik ontschmink mij ’s avonds nooit. Hoogstens eens met mijn vinger het overtollige van oogpotlood wegwrijven. En ’s morgens de resten met water wegwerken.
  • Ik ben dan ook veel liever lui dan moe.
  • En tegelijkertijd heb ik last van een immens en eeuwig schuldgevoel waardoor ik moeilijk kan toegeven aan die luiheid. Eerst moet ik opruimen, vegen, stofzuigen, was plooien,…
  • Ik kan echt niet goed tegen rommel. De hele dag door ben ik aan het opruimen. Bewust, maar ook onbewust. Als ik van de living naar de keuken ga, neem ik zonder ik het besef spullen mee die in de keuken moeten. En omgekeerd. Voortdurend check ik in één oogopslag onze leefruimte en spoor ik rommel op. Alle spullen hebben hun plaats en al die spullen moeten dan ook op die plaats liggen.
  • Ik kan mij dan ook dood ergeren en boos maken als die spullen niet op hun plaats liggen. Echt ontploffen soms. Zeker als ik moe ben. En hormonaal labiel.
  • Vermoeidheid en hormonale labiliteit zorgen er ook voor dat ik EXTREEM prikkelbaar ben en ongeduldig. En daar zijn mijn man en dochters jammer genoeg wel eens slachtoffer van. Inclusief hysterisch, overdreven gedoe. En nadien natuurlijk alweer dat verpletterend schuldgevoel.
  • Ik ben geen keukenprinses. Ik kan het niet goed en ik doe het dan ook niet graag. Enkel omdat het moet. Ik presteer het zelfs om patatten niet lang genoeg te laten koken. Of te lang. Gelukkig kookt mijn man wel graag. En goed!
  • Ik was het vergiet voor pasta af te gieten zelden tot nooit af.
  • Ik eet ongelofelijk graag pasta. Zowel warm als koud. Als iedereen gedaan heeft met eten kan ik nog blijven pasta snoepen uit de pot.
  • Ik eet ongelofelijk graag. En snoepen. Chips, chocola, koeken, brood, snoep, pasta, frieten, de koeken van de kinderen, alles. En veel. Zeker als ik moe ben en hormonaal labiel. Ik zou álles opeten dan. Maar bon, ik ben puntjes aan het tellen dus ik probeer te weerstaan aan de drang. Er liggen nog 2 zakken chips en een zakje M&M met nootjes in de kast trouwens. Waar ik absoluut niet probeer aan te denken. Echt, moest ik zo’n metabolisme hebben waardoor ik ALLES zou kunnen eten, het vettigste eerst, zonder een gram bij te komen, ik zou nogal fretten en boefen. Lijkt me zalig…
  • Ik erger me vaak. Aan bijna alles en iedereen. Zeker als ik moe en hormonaal labiel ben. Aan mensen bvb. die alles kunnen eten zonder te verdikken :D En ik heb er ook deugd van om mijn ergernis te uiten en te ventileren.
  • Ik kan een ganse namiddag op een terrasje zitten en naar mensen kijken. En hun uiterlijk of stijl bekritiseren. En hun karakter analyseren. Heel kortzichtig allemaal, maar oh zo leuk!
  • Ik zou het vreselijk vinden als iemand anders mij be- of veroordeelt, want ik ben vreselijk onzeker. And I wanna be loved by everyone.
  • Ik ben gevoelig aan internetspelletjesverslavingen: Bejeweled, Chain Rxn, Tetris, … En momenteel: Wordfeud! Vooral ’s avonds in bed in plaats van een boek te lezen.
  • Ik ben verslaafd aan mijn smartphone. Elk vrij moment check ik mijn mail en Facebook. En speel ik Wordfeud.
  • Ik telefoneer niet graag. Echt niet.
  • Ik zie mijn dochters ongelofelijk graag, ze zijn alles voor mij. Maar toch ben ik stiekem blij als ik eens een avondje weg ben of moet en ik ontsnap aan de hectische avondroutine. Of als ik eens alleen naar de winkel kan. Of als ik na een vakantie terug mag gaan werken.
  • Ik ben lichtjes perfectionistisch. Ik wil bijvoorbeeld een perfect einde voor dit guilty pleasures en kleine kantjes-lijstje, maar vind er geen. Ook niet na 5 minuten staren en denken. Zonder dan maar.
Op wijvenblogs.be kan je lezen wie er nog allemaal meedoet aan wijvenweek.
Explore posts in the same categories: Bloggen, Mezelf

4 reacties op “#wijvenweek – Guilty pleasures en kleine kantjes”


  1. […] this: Be the first to like this post. » Onze patatjes […]


  2. Hihi, leuk om te lezen !! Ik vind je alvast een tof wijf !! :-))
    PS Even denken wie ik ben (tip : vrijdagavond, melo-cakes …)


  3. En dat opruimen en scannen is zooooo herkenbaar :-))))

  4. Veerle Says:

    Ik herken er echt ongelooflijk veel van mezelf in. Voortdurend opruimen, kwaad worden omdat de dingen niet op hun plaats liggen, altijd maar zin hebben in chocolade of andere lekkere dingen … (En de kilo’s vliegen er hier ook bij, je hoeft je dus niet te ergeren aan mij.)
    Alleen dat vergiet, neen, dat doe ik niet. Behalve opgeruimd moet het hier namelijk ook 24 uur op 24 kraaknet zijn. Halleluja, probeer maar eens met een dochter van drie en een zoon van elf maanden. En jep, als er dan eens kruimels liggen: een diepe zucht!

    Maar ook dat ongelooflijk graag zien, herken ik. Als ze eindelijk in bed liggen, dan ben ik 10 minuten dolblij met al mijn vrijheid maar daarna mis ik ze eigenlijk alweer een beetje …


Geef een reactie

