Koekjes bakken

Het begint een rage te worden, Annelyse haar chocoladekoekjes. Ik wou deze voormiddag iets speciaals doen met mijn oudste terwijl de jongste aan het slapen was en manlief buiten bezig was ‘in den hof’. Samen koekjes bakken dus!

Nora vond het fantastisch om te mogen helpen, vooral het mengen van het deeg en stiekem stukjes chocola proeven vond ze geweldig.

2009_05_10

Persoonlijk vond ik de koekjes niet slecht, maar ook niet geweldig. Maar dat ligt geheel aan mij en niet aan het recept. Ik had de laatste zinnetjes van het recept wat te snel en dus niet goed gelezen en heb de bolletjes wat te groot (en dus ook te dik) gemaakt. Daardoor moesten de koekjes (veel) langer bakken eer ze hard waren en smaakten ze nogal droog. En ze zagen er ietwat hardgebakken uit ook.

Maar bon, dat weten we dan weer voor een volgende keer. Het is alleszins wel makkelijk én snel!

IMG_0113

PS. Maar stress dat ik had, stress! Ik was zo bang dat ze zouden mislukken (zeker toen ik merkte dat de deeg zo slap bleef). Ik zou het vooral heel erg zonde gevonden hebben voor Nora. Om de 17 seconden controleerde ik of het deeg al wat begon te lijken op echte koekjes en prikte ik met een vork voorzichtig in het deeg. En toen Nora proefde, stond mijn hart bijna stil. Maar ze zei dat ze het lekker vond… ook al heeft ze er eigenlijk niet heel veel van gegeten ;)
Koken en/of bakken, voorlopig is het echt nog mijn ding niet. But i’m working on it.

Explore posts in the same categories: Mezelf, Nora, Tleven

6 reacties op “Koekjes bakken”

  1. annava Says:

    Haha, ik lach vooral met die twee laatste zinnen.
    Zeg he, ik vind dat die er lekker uitzien! Goed gedaan.

  2. rozebril Says:

    Nora had gelukkig totaal geen last van stress, zo op de foto te zien. Een echte keukenprinses! Ik ga toch ook eens meedoen aan de Annelyse-koekjes-trend binnenkort

  3. moeke:meter Says:

    de koekjes zijn wel lekker .
    oefening baart kunst

  4. Jennifer Says:

    :) deze (http://kapoentjes.blogspot.com/2009/04/het-zaterdagboek.html) koekjes zijn wel heel erg lekker, maar ook niet goed voor de lijn aangezien je nog wat kilo’s kwijt wil :)

    De makkelijkste koekjes vind ik gewone boterkoekjes. Is ook altijd lekker.

  5. Kim Says:

    Lekker of niet lekker, het ziet er naar uit dat Nora zich ontzettend geammuzeerd heeft. En daar was het (denk ik) wel om te doen hé…


  6. […] Aanleiding van mijn 2 uur (!) gezwoeg en gebak in de keuken: vandaag is het mijn laatste werkdag. ‘t Is te zeggen: de laatste dag in één van de twee vestigingen waar ik werk. En ik wou mijn dierbare collegaatjes trakteren op self-made-chocolate-cookies. En ik zou ik niet zijn als ik vorige zondag al geen proefbaksessie zou gehouden hebben vooraleer aan het echte werk te beginnen. Zeker na de eerste keer. […]


Plaats een reactie